OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Citroën C-Crosser (2007–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Dynamický vzhled, Dobrá výbava, Jízdní komfort (i mimo vozovku), Dělené víko zavazadlového prostoru

O vozidle

Citroën C-Crosser patří mezi větší zástupce třídy kompaktních SUV. Jde vlastně jen o lehce převlečené Mitsubishi Outlander, japonská automobilka dokonce toto SUV pro koncern PSA (prodávalo se i jako Peugeot 4007) vyráběla ve své domovské zemi. PSA jen pod kapotu modelu umístil svůj vlastní diesel, který se později objevil i v nabídce Mitsubishi. Peugeot těží z toho, že druhá generace Outlanderu se oproti té předchozí zvětšila, a tak C-Crosser nabízí velkorysý vnitřní prostor dokonce až se třemi řadami sedadel. Ta třetí se sklápí pod podlahu zavazadlového prostoru, druhou řadu lze posouvat a naklápět její opěradla, čímž lze variabilně měnit objem zavazadlového prostoru. Velmi prostorný interiér si zachovává jednodušší řešení, trochu možná překvapí tvrdé plasty na palubní desce, ovšem zpracování vozu je kvalitní. Podobně dobrá je i spolehlivost auta, která vychází z faktu, že ve skutečnosti jde o Mitsubishi. Stylisticky se Citroën C-Crosser od svého japonského sourozence liší především zcela jinou maskou chladiče – velmi citlivě sem Citroën narouboval svou typickou úzkou masku chladiče a světlomety zasahující výrazně do boků a blatníků. Drobné rozdíly jsou i v zadních partiích, tady se ovšem více projevuje asijský původ designu vozu. Prostorný a relativně variabilní interiér vozu se může pochlubit také dobrou výbavou, kterou opět zajistilo Mitsubishi. Některé moderní bezpečnostní prvky, které známe ze soudobých Peugeotů, tady například nenajdeme, ovšem jsou tu zase jiné příjemné drobnosti.
 
O pohon francouzsko-japonského SUV se starají dva motory. Základem sice je zážehový motor 2,4 MIVEC s výkonem 125 kW, ten však pod kapotou potkáte málokdy. Zájemci raději z hlediska ceny i síly pohonného ústrojí volili turbodiesel. Ten pochopitelně pochází z dílen koncernu PSA, jde o agregát 2,2 HDI s výkonem 115 kW, který je pro pohon relativně velkého SUV ideálním ústrojím. Přináší totiž dynamiku srovnatelnou s benzinovým provedením, přitom s výrazně nižší spotřebou paliva. Pohon všech kol jinak zajišťovala elektromagnetická mezinápravová spojka, která nereagovala na prokluz kol, ale polohu plynového pedálu. Volič umožňuje vybírat mezi pohonem předních a automatickým pohonem všech kol, k dispozici je i pevné uzamknutí v poměru 50 : 50, které však vzhledem k použitému konstrukčnímu řešení slouží jen v opravdu nouzových situacích, jinak se ústrojí nadměrně opotřebovává.  

Výbava

Citroën C-Crosser patřil ve své kategorii mezi dražší vozy, odráží se to však na celkově bohaté výbavě, která je dokonce místy ještě lákavější než u Mitsubishi. Už od základu je tu automatická klimatizace a celá řada myslitelných komfortních prvků, například i tempomat, který má Mitsubishi až ve vyšších stupních. Ty pak přidávají i některé opravdu luxusní prvky. 

Design

Citroën C-Crosser je dvojčetem Mitsubishi Outlander, na první pohled to ovšem nemusí být příliš znát. Zejména vpředu se podařilo klasickou masku Citroënů a typické světlomety přesahující rohy implantovat velmi citlivě. Boční profil je docela neutrální a jen zezadu je snad znát japonský původ auta. Z trojice modelů C-Crosser, Outlander a 4007 působí Citroën nejelegantněji. 

Spotřeba

Pro pohon Citroënu C-Crosser slouží téměř výhradně turbodiesely 2,2 HDI s výkonem 115 kW. Motor nemá s relativně velkým autem mnoho práce, a tak se spotřeba drží v překvapivě příznivých mezích. Podstatně žíznivější zážehový agregát 2,4 z dílen Mitsubishi je pod kapotou vozů koncernu PSA raritou. 

Jízdní vlastnosti

Výrazně větší rozměry a interiér dávají tušit, že i druhé provedení Outlanderu, a tudíž i Citroën C-Crosser, se zaměřilo především na komfort. Přesto jízdní vlastnosti nijak výrazně netrpí, chování auta je dobře čitelné a předvídavé, žádné záludnosti se nekonají. Náklony v zatáčkách jsou v takovém případě zcela běžnou záležitostí. 

Bezpečnost

Citroën C-Crosser sám o sobě nárazové testy Euro NCAP neabsolvoval, ovšem prošlo jimi technicky shodné Mitsubishi. Druhá generace Outlanderu si připsala z dnešního pohledu spíše průměrné čtyřhvězdičkové hodnocení, což možná trochu zaostává za očekáváním. Ovšem mohutná konstrukce, dobrý výhled a solidní bezpečnostní výbava z něj dělají dostatečně bezpečný vůz. 

Praktičnost

Společně s Mitsubishi Outlander patří Citroën C-Crosser ve své kategorii k nejpraktičtějším vozům. Posádka tu má dostatek místa ve všech směrech a z prostorového hlediska se tu dočkáme velkého překvapení v podobě třetí řady sedadel složené do zavazadlového prostoru. Manipulace s ní je sice docela složitá, ale kvůli jejímu spíše příležitostnému využití není důvod naříkat. Zajímavé je, že hodnoty objemu zavazadelníku se u vozů PSA výrazněji od Mitsubishi liší, byť v praxi jsou rozdíly minimální. Za třetí řadou zůstává 184 litrů místa pro zavazadla, za druhou pak 441–510 litrů. Dělené víko zavazadlového prostoru unese 200 kilogramů. 

Komfort

Po SUV od Mitsubishi zdědil Citroën i velmi dobrou úroveň cestovního komfortu. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti našich silnic, ke komfortu přispívá i provedení interiéru jako takového. Pochvalu za úroveň pohodlí zaslouží především sedadla, obzvlášť ta vpředu. Ta jsou navíc níže položena a vytvářejí pocit, jako by řidič seděl v běžném osobním voze. 

Provozní náklady

Vzhledem k zavedené evropské servisní síti a celkově příznivějším cenám úkonů budou nejspíš provozní náklady u Citroënu C-Crosser o něco málo nižší než u Mitsubishi Outlander. Na druhou stranu celkově je potřeba i přes úsporné motory počítat s vyššími výdaji než u běžných kompaktních vozů i některých soupeřů. 



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací