OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Chevrolet Trax (2013–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výkonné a spolehlivé motory, Nízká spotřeba paliva, Systém MyLink, Vysoká bezpečnost vozu

O vozidle

Nissan Juke, dá se říci, vše započal. Posléze se začaly prodávat Opel Mokka, Peugeot 2008, Renault Captur ad. Všechny tyto vozy patří do kategorie malých SUV, které se stále více stávají hojně vyhledávanými modely. Není tak překvapením, že se postupně připojují i další automobilky. V dnešní recenzi vám představíme další do rodiny, tentokráte Chevrolet Trax. Toto SUV je vyloženě dvojčetem Opelu Mokka. Zajímavostí je skutečnost, že oba vozy se vyrábí na jedné lince. A co vše mají společného? Je toho opravdu mnoho. Stejné jsou motory, stejné je naladění podvozku. Kde tedy hledat rozdíly? Tím největším a skoro jediným je, že zatímco Mokka se prodává pouze v Evropě, Trax je k dostání zkrátka po celém světě. Naštěstí to ale není jediný rozdíl. Ten najdeme i v designu. Naopak stejná je nabídka motorů. Pod kapotou tak najdeme celkem trojici motorů. Zajímavé budou jistě benzinové 1,6 s výkonem 85 kW nebo 1,4 Turbo s výkonem 103 kW, který je k dispozici s pohonem všech kol. Ještě zajímavěji se jeví nabídka turbodieselu 1,7 CDTI. Ten je v nabídce s výkonem 96 kW, a to buďto s pohonem přední nápravy, nebo všech kol. Všechny motory jsou nebývale spolehlivé, a především úsporné, a tak není překvapením, když vám řekneme, že nejvyšší kombinovaná spotřeba se zastavila na číslici 6,5 litru u benzinové verze.

Výbava

Ve výbavě Chevroletu Trax najdete kromě čelních, bočních a okenních airbagů také bluetooth, USB připojení, sedadla v kombinaci látka/kůže, manuální nebo automatickou klimatizaci, palubní počítač, parkovací kameru včetně parkovacích senzorů, dále pak stabilizační systém, tempomat, vyhřívání předních sedadel, rádio s CD a MP3 přehrávačem, navigaci ad. Samozřejmě záleží na výbavové verzi. Například za 18" litá kola je obvykle příplatek 14 tisíc korun. To samozřejmě neplatí u ojetých automobilů, kde můžete objevit model v plné výbavě se všemi těmito prvky.

Design

Největším rozdílem mezi Opelem Mokka a Chevroletem Trax je design karoserie. Trax působí daleko robustněji, nežli je tomu v případě Opelu. V přední části je dominantou klasická dvojitá maska chladiče s logem výrobce. Na bocích naopak zaujmou zadní zvýrazněný blatník nebo střešní ližiny. Zadní část připomíná Mokku nejvíce. Naopak v interiéru se Chevrolet v oblasti designu příliš nevyznamenal. Více než na design sází na funkčnost. Najdeme tak tvrdší plasty, velké množství odkládacích ploch atp.

Spotřeba

Všechny motorizace si u Chevroletu Trax zaslouží v oblasti spotřeby paliva obdiv. Nejlépe je na tom dieselová verze 1,7 CDTI, kterou využívá Trax s pohonem přední nápravy a s manuální šestistupňovou převodovkou. Tento model vykazuje kombinovanou spotřebu 4,5 litru na 100 kilometrů. Špatně na tom ale není ani benzinová šestnáctistovka, u které se spotřeba pohybuje okolo 6,5 litru.

Jízdní vlastnosti

O komfortu nemůže být v případě Traxu snad ani řeč. Toto SUV disponuje tvrdším nastavením podvozku a podle toho se bude i chovat. Po městě a po nerovnostech to nebude ono, ale jakmile vyjedete na okresky mimo město, stanete se králi mezi malými SUV neboli crossovery. Kombinace přitvrzení podvozku a velkých kol se Chevroletu vyplatila a vůz drží při průjezdu zatáčkou i při vyšších rychlostech stopu s jistotou. Náklony karoserie v zatáčkách jsou minimální, a dokonce se vám i stane, že dostáváte do volantu zpětnou vazbu od kol pod vámi, což je potěšující zpráva. 

Bezpečnost

Chevrolet Trax obdržel v roce 2013 maximální počet pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Toto malé SUV získalo nejvyšší hodnocení v oblasti ochrany dospělých, kde získalo 94 %. Vysoké body obdrželo také v oblasti ochrany dětí a chodců. Díky bohaté výbavě včetně velkého množství asistenčních prvků získal Trax celkem 81 %. Chevrolet je tak díky bezpečnosti společně s velmi dobrými jízdními vlastnostmi ideálním společníkem pro rodinné výlety nebo dovolené.

Praktičnost

Trax patří do skupiny malých SUV. Nelze tak očekávat velké množství místa. Na druhou stranu, v Traxu najdete i vzadu dostatek prostoru. Potěší také velké množství nejrůznějších odkládacích ploch. Z hlediska zavazadlového prostoru nepatří Chevrolet k největším, ale i tak je základních 351 litrů slušnou hodnotou. Po sklopení zadních sedadel získáte maximálně 1370 litrů volného prostoru. Některé modely mají sklopné také sedadlo spolujezdce, díky čemuž lze převézt zavazadla dlouhá až 2,3 metru. Na zadní straně středového tunelu naleznou cestující také klasickou zásuvku 230 V.

Komfort

Chevrolet sází na tvrdší nastavení podvozku. Kvůli osmnáctipalcovým pneumatikám s nízkým profilem a tvrdým nastavením si tak cestu městem, a především po kostkách nebo přes příčné prahy neužijete. Ba naopak. Rázy do kabiny jsou dle mého názoru až příliš velké. Na druhou stranu, alespoň se odlišuje od konkurence. Přece jen pro mne osobně jsou prioritou kvalitní jízdní vlastnosti při vyšších rychlostech a na okreskách nežli minimální rychlostí po městě, kde je v dnešní době beztak výhodnější cestovat MHD. Chevrolet nabízí také dostatek místa a odkládacích ploch v interiéru, stejně tak jako kvalitní a pohodlná sedadla. Na delších cestách po kvalitních silnicích tak nebudete unaveni a rozlámáni. Potěší také displej infotainment se systémem MyLink. Výjimečně velký displej s výtečným rozlišením a barvami je doménou crossoveru Trax.

Provozní náklady

Chevrolet Trax je novým vozem, jehož prodej začal v roce 2013. Nové, ale i ojeté vozy jsou stále v tovární záruce, což je pro majitele příznivá zpráva. Většina oprav tak spadá do tovární záruky a vy se nemusíte bát zbytečně vysokých nákladů. K této skutečnosti přispívají také úsporné motorizace. Cílem dnešních majitelů je vlastnit co nejprostornější a nejekonomičtější auto a to Chevrolet Trax nabízí.



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací