OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Chevrolet Lacetti (Daewoo Lacetti) (2003–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Příznivé ceny, Dobrá výbava, Solidní vnitřní prostor

O vozidle

Chevrolet Lacetti je tak trochu vůz několika jmen. V roce 2003 byl totiž představen jako Daewoo Lacetti a verze sedan a combi dokonce ještě nesly jméno Nubira, které korejská automobilka používala pro dvě generace předchůdců. V našich končinách se s ním ovšem setkáme až na výjimky už pod jeho novým označením, tedy Chevrolet Lacetti. Ke změně jména došlo v roce 2004, kdy se definitivně celá korejská automobilka přejmenovala a začlenila do globální struktury koncernu GM. Lacetti je ovšem vůz vyvinutý ještě podle původních korejských postupů, což se projevuje na jeho celkové kvalitě zpracování i použité technice. Lacetti je vůz s podprůměrným zpracováním, obyčejnými materiály a spíše menší trvanlivostí. Tyto nedostatky jsou ovšem vyváženy vcelku jednoduchou technikou s nenáročnou údržbou, nízkými cenami i docela elegantním vzhledem.
 
Chevrolet Lacetti se vyráběl jako klasický pětidveřový hatchback, sedan a combi. Každý z vozů má jinou délku karoserie a hatchback se od ostatních karosářských provedení liší jiným provedením masky chladiče. Vnější vzhled vozu je decentní a elegantní, uvnitř je estetický dojem trochu horší – to ovšem spíše kvůli použitým materiálům a celkovému zpracování. Co se návrhu palubní desky samotné týče, ten je velmi střízlivý a reflektuje vnější vzhled vozu. Vnitřní prostor je solidní, posádka se určitě nebude tísnit, podprůměrně na tom ovšem je zavazadlový prostor. Hatchback pojme pouhých 275 litrů zavazadel, sedan o trochu lepších 405 litrů a u combi je to jen 400 litrů. To jsou ve všech směrech na kompaktní třídu podprůměrné hodnoty, a Lacetti je tak vůz spíše pro ty, kdo nemají stěhovácké ambice. 
 
Ani z jízdního hlediska Lacetti nijak nad soupeři nevyniká, spíše naopak. Podvozek je naladěn měkce a auto se v zatáčkách docela výrazně naklání. Jízdní komfort je přitom jen lehce nadprůměrný, od podvozku se totiž často mohou ozývat nepříjemné rázy. Držení stopy není příliš dobré, na druhou stranu celkové chování auta určitě není záludné. Nabídka motorů u Lacetti byla vcelku jednoduchá. Základem je papírově dostatečná, ale ve skutečnosti trochu slabá čtrnáctistovka s výkonem 70 kW. Lepší volbou je silnější motor 1,6 litru s výkonem 80 kW, který je na trhu ojetých vozů dokonce častějším zjevem než slabší agregát. Nejvýkonnějším provedením je osmnáctistovka s výkonem 90 kW, která je celkově vzácnější. Turbodieselu se Lacetti dočkalo až v roce 2007. Jde o agregát 2,0 TCDI s výkonem 89 kW – není to tedy žádný přeborník ve výkonu ani kultivovanosti, ovšem úsporný dovede být velmi příjemně. Jenže vzhledem ke kratšímu výrobnímu cyklu i faktu, že šlo zdaleka o nejdražší pohonnou jednotku v nabídce, je tato motorizace na trhu ojetých vozů docela vzácná. Pokud se s ní setkáme, můžeme počítat s vysokými kilometrovými proběhy, což přináší zvýšené riziko různých poruch. Benzinová provedení Lacetti přitom mívají nájezdy příjemných hodnot. 

Výbava

Lacetti bojovalo se soupeři především cenou a vcelku dobrým poměrem hodnoty a výbavy. Jenže ta nebyla přehnaně bohatá, jen obsahovala veškeré základní prvky, které zákazník od vozu dané kategorie očekával. Klimatizace byla ovšem dostupná až v druhém stupni výbavy, a tak je dobré se podle toho při koupi ojetiny řídit. Většina vozů ji však má. 

Design

Design Lacetti sice pochází od dvou věhlasných návrhářů, ovšem v praxi je spíše nenápadný a konzervativní. Sedan a combi má na svědomí studio Pininfarina, hatchback pak Giugiaro. Vzhled je vcelku nadčasový, ovšem ne vyloženě líbivý. 

Spotřeba

Lacetti je převážně vybaveno zážehovými motory, jediný diesel v nabídce přišel do výroby relativně pozdě a je na trhu vzácný. Ovšem benzinové motory nemají přehnaný apetit, snad s výjimkou čtrnáctistovky, která může být v praxi na palivo dokonce náročnější než silnější motory. 

Jízdní vlastnosti

Lacetti rozhodně není sportovní sedan a jeho původem jednoduchá konstrukce se projevuje ve výsledných jízdních vlastnostech. Vůz se zvolené stopy vzdává docela ochotně, v zatáčkách se naklání a ani řízení neposkytuje kdovíjakou zpětnou vazbu. Jednoznačně je Lacetti auto pro poklidnou jízdu. 

Bezpečnost

Co se bezpečnosti Chevroletu Lacetti týče, můžeme se o ní jenom dohadovat. Nárazovými testy Euro NCAP nikdy vůz neprošel a testován nebyl ani v USA, kde se prodával pod značkou Suzuki. Vzhledem k obyčejnější konstrukci a pouze základní bezpečnostní výbavě (dvojice airbagů) lze očekávat jen průměrný výsledek. 

Praktičnost

Lacetti je automobil, který klade více důraz na místo pro posádku než pro zavazadla. Rekordní tak není ani množství odkládacích prostor ani objem zavazadlového prostoru jednotlivých karosářských variant. Hatchback pojme pouhých 275 litrů zavazadel, sedan o trochu lepších 405 litrů a u combi je to jen 400 litrů. 

Komfort

Jízdní komfort Lacetti je solidní, podvozek je měkce naladěn a Lacetti má až trochu houpavý charakter. Ovšem relativně často se od něj ozývají různé rázy. K úrovni komfortu nepřispívá ani celkové zpracování vozu, které je spíše podprůměrné, což se může projevit řadou pazvuků. 

Provozní náklady

Lacetti je sice svou kvalitou trochu podprůměrný vůz, ovšem to se týká zpracování a některých použitých komponent, spolehlivost špatná vyloženě není. Konstrukčně je Lacetti jednoduché auto, ceny dílů i servisu jsou příznivé, takže celkově se provozní náklady udržují v rozumné míře. 

Chevrolet Lacetti



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací