OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Chevrolet Cruze (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Atraktivní design , Dobrá výbava, Dobré jízdní vlasnosti

O vozidle

Chevrolet Cruze je jednou z kompaktních alternativ k české Octavii. Z počátku se vůz prodával pouze jako sedan, který sice praktičností nemůže konkurovat liftbacku u Octavie, ovšem výbavou, cenou a nabídkou prostoru je to více než silný soupeř. Chevrolet navíc postupně uvedl na trh i verze hatchback a combi. Hatchback je trochu kratší než sedan, je ovšem příjemně praktický. Combi pak má bohatou nabídku místa. Celkově Cruze láká na danou třídu nadprůměrně prostornou kabinou a dobrou výbavou. Byť ta se hodně liší podle konkrétního stupně, jednotlivé verze není ve standardním ceníku možné příliš dovybavovat. Proto je při výběru ojetých vozů důležité hledat verzi, která odpovídá vašim představám. Co se interiéru týče, nabízí pohodlná sedadla vpředu i vzadu, cestující se tu nebudou tísnit, místa je dost pro kolena i nad hlavou. Použité materiály jsou ovšem trochu obyčejnější, byť má třeba Octavia méně nápaditý interiér, materiály používá lepší a hodnotnější. Cruze si vystačí s tvrdými plasty a pro někoho nemusí být středová konzola posetá tlačítky zrovna dvakrát přehledná. 
 
Řidič ocení velmi dobré chování auta. Jízdní vlastnosti jsou ve všech provedeních povedené, a Cruze tak nezaostává za mnohem věhlasnější konkurencí. Jeho velkým argumentem je elektrohydraulický posilovač řízení, který přece jenom zprostředkovává podstatně lepší zpětnou vazbu než elektromechanická řešení. Řízení je vcelku přímé a přesné, takže Cruze se opravdu příjemně řídí. Stabilitě na dálnici prospívá na danou kategorii hodně dlouhý rozvor, v zatáčkách zase dobře vyladěný podvozek a vyvážené rozložení hmotnosti.
 
Základem nabídky motorů je benzinová šestnáctistovka s výkonem 83 kW, po modernizaci dokonce 91 kW. I ta je slušně dynamická, ovšem lepší projev nabídne osmnáctistovka s výkonem velmi dobrých 104 kW. Oba motory je nutné pro lepší odezvu vytáčet a to má vliv na spotřebu paliva. Cruze především v těchto provedeních není příliš úsporný v městském provozu. Turbodiesely zajistí podstatně menší nároky na palivo. Nejprve se v nabídce objevovaly dva motory 2,0 VCDi o výkonu 92 a 110 kW. Po modernizaci se pak jako základní motor představil motor 1,7D Eco s výkonem 96 kW a opravdu nízkou spotřebou paliva. Dvoulitr pak posílil na hodně solidních 120 kW. 

Výbava

Výbava mnoha Cruze na trhu není vůbec špatná. Ovšem z hlediska zákazníka hledajícího vhodný ojetý vůz vyžaduje situace více pozornosti. Jednotlivé výbavové stupně jsou totiž dost pevně dané a za mnoho prvků se nedalo připlácet. Je tedy potřeba zvolit vhodný stupeň výbavy, pak většinou získáte vše, po čem toužíte. 

Design

Chevrolet Cruze na zákazníky útočí už od prvního setkání. Má totiž atraktivní design s výraznou maskou chladiče a mohutnou stavbou boků. Mohutné provedení imponuje především mužům, Cruze svým vzhledem evokuje trochu větší a luxusnější vůz, než jakým je. Interiér má také dynamický design s velmi sportovním přístrojovým štítem, použité materiály jsou ovšem jen průměrné kvality. 

Spotřeba

Cruze používá prověřenější techniku, takže ještě nepropadl downsizovaným motorům. To znamená, že u benzinových jednotek nemusíme tolik řešit náchylnost na jízdní styl. Na druhou stranu v městském provozu nelze dosáhnout nízké spotřeby. Turbodiesely jsou pochopitelně z hlediska nároků na palivo podstatně lepší a je celkem jedno, o který konkrétní motor se jedná. Už základní provedení jsou velmi dynamická. 

Jízdní vlastnosti

Mnoho vozů často nedostojí slibům, které dává jejich dynamický zevnějšek. Ovšem Chevrolet Cruze mezi ně určitě nepatří. Jeho jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni a auto má také přesné a přímé řízení s dobrou zpětnou vazbou. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si Chevrolet Cruze v roce 2009 vysloužil plnohodnotné skóre pěti hvězdiček. Dnes už by neobstál kvůli horšímu zisku v oblasti ochrany chodců, ovšem ochrana posádky je stále na špičkové úrovni. V základní výbavě najdeme také šest airbagů. 

Praktičnost

Cruze se nejprve začal prodávat jako sedan, který je také na trhu ojetých vozů nejčastější variantou. Jeho zavazadlový prostor pojme slušných 450 litrů nákladu, nevýhodou jsou ovšem ramena víka, která do něj výrazněji zasahují a ubírají na využitelnosti. O trochu kratší hatchback pojme stále velmi dobrých 413 litrů. Combi pak pojme velmi dobrých 500 litrů. 

Komfort

Jízdní komfort Cruze také není špatný. Podvozek zvládá velmi dobře tlumit nerovnosti, a to i na hodně rozbitých vozovkách. Ke komfortu přispívá také dobrá výbava celé řady verzí a ocenit můžeme i pohodlná sedadla se vcelku dobrým bočním vedením. 

Provozní náklady

Spotřeba benzinových motorů Cruze sice není úplně ideální, ale celkové provozní náklady vozu jsou v dané třídě příznivé. Cruze netrpí zásadními problémy a je vcelku spolehlivý, navíc náhradní díly nejsou příliš drahé. 

Chevrolet Cruze

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací