OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Chevrolet Captiva (2006–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor, Atraktivní design (modely po faceliftu), Jízdní komfort, Příznivé ceny

O vozidle

Chevrolet Captiva patří do nepříliš početné kategorie SUV střední velikosti. Nejen na českém trhu v této třídě vládnou především korejské vozy. A byť Captiva hrdě nese značku americké automobilky, i její původ je částečně korejský. Vůz totiž vzniká v továrnách bývalé automobilky Daewoo, kterou GM v minulosti koupilo. Vývoj Captivy probíhal v Jižní Koreji a v Německu, vůz má totiž dvojče s názvem Opel Antara. Světoběžnost automobilu dokazuje i fakt, že Captiva se nakonec nabízí i v USA, a to nejen pod značkou Chevrolet, ale také jako trochu luxusnější Buick. A mimochodem, turbodiesely pod kapotou mají pro změnu italský původ, takže Captiva je opravdový globální vůz. Oproti svému sourozenci Opel Antara je Chevrolet Captiva asi trochu atraktivnější volbou, a to především z důvodu nižších cen. Ústupky ve výbavě jsou přitom jen malé. Captiva je také vzhledově atraktivnější, platí to především pro vozy po faceliftu, ke kterému došlo v roce 2010. Do modernizace vypadá vůz trochu nenápadně, facelift mu přinesl mohutnou čelní masku s velkým logem výrobce umístěným v příčce, která masku rozděluje. Auto vypadá nejen mohutně a atraktivně, ale zároveň také budí respekt. Vcelku zdařilý je také interiér vozu, kterému vévodí pohodlná sedadla. Captivu je možné získat i v sedmimístné verzi, standardem je pět míst. Je to tedy pořádný kus atraktivního auta za dobrou cenu. Při koupi je ovšem dobré prohlédnout si servisní historii vozu a také zkontrolovat stav některých součástí.

                             

Z hlediska jízdního chování je Captiva především pohodlný automobil, ostatně jako většina zástupců této třídy. Jízdní vlastnosti jsou nezáludné, je však nutné počítat s vyšší stavbou auta a jeho výraznějšími náklony v zatáčkách. Captiva je k sehnání ve verzích s pohonem předních, nebo všech kol, při výběru auta je tento fakt dobré zohlednit. Pod kapotou Captivy najdeme dost různorodé motory, z nichž ne každý je pro pohon relativně velkého auta ideální. Základem je totiž provedení se čtyřválcem 2,4 litru o výkonu 100 kW. Tento motor je na velké SUV slabý a vyznačuje se vysokou spotřebou. Po modernizaci v roce 2010 posílil čtyřválec na 123 kW, i tak to není příliš vhodná pohonná jednotka. Velmi vzácně se setkáte s Captivou poháněnou šestiválcem. Nejprve šlo o motor 3,2 V6 s výkonem 169 kW, v roce 2008 narostl objem i výkon na 3,6 litru a 189 kW a při faceliftu byl tento motor opět nahrazen novým – tentokrát třílitrovým šestiválcem s výkonem 190 kW. Motory jsou silné, připomínat však, že mají opravdu vysokou spotřebu paliva, snad ani není nutné. Daleko vhodnější volbou jsou pro Captivu turbodiesely. Z počátku šlo o agregáty VCDi o objemu 2,0 litru a výkonu 93 a 110 kW od VM Motori. Při faceliftu dostal vůz odvozenou výkonnější variantu s objemem 2,2 litru se 120 a 135 kW. Z hlediska dynamiky jsou tak pochopitelně zajímavější vozy po modernizaci, ani před ní ovšem motory vyloženě netrpí nedostatkem síly. Jen u základního provedení je nutné počítat s trochu rozvážnějším projevem. Vzhledem k charakteru vozu to ovšem nemusí být na škodu.

Výbava

Chevrolet Captiva je velké a dobře vybavené auto za příjemnou cenu. Už od základních stupňů je k dispozici klimatizace, šestice airbagů nebo dálkově ovládané centrální zamykání, kompletní elektrická výbava včetně sklápění a vyhřívání zrcátek a další vymoženosti. Dobrým pomocníkem může být asistent pro sjíždění svahů. Vyšší stupně pak komplet ještě rozšíří.

Design

Chevrolet Captiva je auto dvou tváří. Před modernizací jde o vcelku konzervativní a méně nápadné SUV. Vůz po faceliftu, ke kterému došlo v roce 2010, dostal daleko dynamičtější a agresivnější vzhled. Auto po modernizaci je nepochybně atraktivnější, celkově je Captiva velmi solidní zástupce své kategorie.

Spotřeba

Captivu většinou potkáte s turbodieselovými motory pod kapotou. A není divu, benzinový čtyřválec 2,4 litru ani šestiválce totiž mají opravdu vysokou spotřebu paliva. U čtyřválce je to dáno především tím, že je na daný vůz trochu slabý. Turbodiesely naopak drží spotřebu v rozumných mezích, i tak je vzhledem k velikosti auta potřeba počítat s vyššími náklady na palivo.

 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Captivy jsou nezáludné, ovšem je nutné počítat s celkově komfortním naladěním auta a jeho většími náklony v zatáčkách. Verze s pohonem všech kol připojuje zadní nápravu automaticky, což zlepšuje stabilitu auta za zhoršených adhezních podmínek.

Bezpečnost

Captiva prošla bezpečnostními testy Euro NCAP dvakrát. Vůz před modernizací získal v roce 2007 čtyřhvězdičkové hodnocení, inovovaný typ získal v roce 2011 plný počet pěti hvězdiček. Vzhledem ke své mohutné stavbě je Captiva bezpečným autem, ze kterého má posádka dobrý rozhled. Dobrá je i bezpečnostní výbava.

Praktičnost

Chevrolet Captiva je sice vcelku rozměrné SUV s dobrou nabídkou vnitřního prostoru, určité rezervy u něj ovšem v oblasti praktičnosti najdeme. Třeba zavazadlový prostor s objemem 465 litrů je sice dostačující, ale konkurence umí nabídnout více. Captiva se může pochlubit tím, že je k dispozici i v sedmimístné konfiguraci, pak se do zavazadlového prostoru vejde jen minimum nákladu.

Komfort

Captiva je komfortní automobil s dostatkem místa pro posádku ve všech směrech. Odpružení vozu dobře filtruje nerovnosti na našich silnicích. Už u nových vozů se ovšem z interiéru občas ozývaly pazvuky, což celkově kladný pocit z pobytu ve voze mírně sráží.

Provozní náklady

Velké SUV spotřebuje docela dost paliva, což samo o sobě náklady na provoz zvyšuje. Některé vozy také trpí nadměrným opotřebením určitých komponent, jako jsou spojka nebo nápravy, opravy opět mohou ukrojit z rozpočtu výraznější částky.

Názor odborníka

Captiva, stejně jako její méně rozšířené dvojče Opel Antara není na trhu ojetin příliš vyhledávaným zbožím. Designem ani zpracováním nenadchne ani neurazí, coby ojetina obvykle zaujme až na druhý pohled, zejména při porovnání prodejních cen oproti konkurenčním modelům. Silnou zbraní Captivy je totiž rychlý pokles hodnoty, obzvláště ve srovnání s japonskou produkcí. Podobně velké pětileté dieselové SUV za srovnatelnou cenu zkrátka jinde asi nekoupíte. Padající ceny mohou z bazarové Captivy učinit velmi atraktivní, s trochou nadsázky diskontní, zboží. Výsledný poměr ceny, vnitřního prostoru, užitné hodnoty a obvyklého stavu je však lákavý už dnes. Většina ojetin nabízí solidní úroveň výbavy, často nechybí automatická převodovka nebo kožené čalounění. Navíc dokáže nabídnout sedm sedadel, čímž se v dané cenové relaci může pochlubit málokterý konkurent. Výhodou je i to, že na rozdíl od prestižnější německé a japonské konkurence má většina ojetin český původ a jasnou servisní historii, proto tolik nesvádí například k nekalému kouzlení s tachometry.

Chevrolet Captiva

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací