OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Cadillac Escalade (2002–2006)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Obrovský vnitřní prostor , Osm míst k sezení, Respekt budící design , Dobrá výbava, Vysoký komfort

O vozidle

Cadillac Escalade je luxusní americké full-size SUV, v podstatě auto takových rozměrů, jakých evropská ani japonská konkurence zdaleka nedosahuje. Provedení z let 2002–2006 je už druhou generací luxusního SUV koncernu GM, ta první se však vyráběla jen velmi krátce a do našich končin se prakticky vůbec nedostala. Ani vozy druhé generace nejsou úplně běžné, auta se k nám dostávala především formou individuálních dovozů. Oproti velkým SUV evropského ražení, jakými jsou například majestátní Range Rover nebo Audi Q7, je Escalade technicky jednodušší vůz, který upřednostňuje samozřejmý komfort a velký vnitřní prostor před sofistikovanou technikou. V terénu by nejspíš s evropskými rivaly těžce prohrál, ale podobně jako tyto vozy se ani většina modelů Escalade nikdy mimo zpevněné cesty nepodívá.

Escalade druhé generace vychází podobně jako ta první z velkého SUV Chevrolet Suburban a má ještě druhého sourozence – GMC Yukon Denali. Stojí na platformě GMT800, která se vyznačuje klasickým žebřinovým rámem. Z hlediska designu vychází Escalade z mateřského Chevroletu, je to poznat hlavně při pohledu z boku, čelní a zadní partie se však výrazně liší a jasně vůz identifikují jako příslušníka rodiny Cadillac. Mohutný vzhled nijak neklame, SUV s délkou přes 5 metrů na trhu mnoho není. Escalade existuje kromě klasické verze i v prodlouženém provedení ESV a také ve variantě pick-up EXT. V takovém případě se původní délka z 5052 mm natáhne až na 5624 mm. Delší Escalade tak patří k největším vozům na našich silnicích. Není divu, že hmotnost auta je opravdu vysoká, snadno může při naložení překročit tři tuny.

Vzhledem k rozměrům a americkým jízdním vlastnostem je tak Escalade auto vhodné především pro rozvážnou a majestátní jízdu. K vysokému komfortu přispívá nejen dostatek místa na palubě až pro osm cestujících, ale také velmi komfortní odpružení. To má speciální funkci s automatickým vyrovnáváním světlé výšky zadní nápravy, a to i v případě tažení přívěsu. Mimochodem, právě k tomuto účelu bývá Escalade často používán, utáhne náklad o celkové hmotnosti 3,5, nebo 3,8 tuny, dle provedení. Odpružení má také funkci automatického nastavování charakteristiky dle povahy vozovky (RSS). Escalade dostával standardně mohutná sedmnáctipalcová kola s vysokým profilem, která pomáhala jak jízdnímu komfortu, tak schopnostem v terénu.

Pod kapotu tohoto obřího SUV se dodával standardně motor V8 5,3 litru s výkonem 213 a od roku 2004 pak 220 kW. Tato pohonná jednotka byla kombinována s pohonem zadních kol. Za příplatek bylo k dispozici provedení s pohonem všech kol a obřím šestilitrovým osmiválcem o výkonu 257 kW. S takovými jednotkami Escalade rozhodně nepatří k pomalým vozům, ovšem využívání dynamiky se projevuje na již tak velmi vysoké spotřebě paliva. Standardem je u všech provedení čtyřstupňová automatická převodovka.

Výbava

Výbava Escalade je bohatá, ovšem americkým způsobem. Jsou tu tedy především všechny účelné komfortní prvky, které mají usnadnit práci řidiči a zpříjemnit pobyt posádky na palubě. Špičková technická řešení tu nehledejme. Ale záležitosti jako kontrola tlaku v pneumatikách, parkovací senzory či tempomat tu jsou.

Design

Cadillac Escalade druhé generace je rozhodně automobil, který budí respekt. Vypadá jako pravověrný off-road, byť do těžkého terénu určen spíš není. Patří ovšem ještě ke generaci amerických vozů, u kterých vytříbenost designu nehrála příliš velkou roli, a proto je poznat, že hranatá příď vozu je naroubována na boubelatou karoserii Chevroletu Suburban, ze kterého Escalade vychází.

Spotřeba

Cadillac Escalade je jedno z největších aut na našich silnicích a tomu odpovídá i spotřeba paliva. Papírové hodnoty se sice přes 20 litrů nepřehoupnou, ale v praxi se tak stát může. I při úsporné jízdě se budete jen stěží dostávat pod hranici 15 litrů na 100 kilometrů. Spotřeba samozřejmě poroste s tím, jak budete vůz vytěžovat, při tažení těžkých přívěsů je opravdu hodně vysoká.

 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Escalade v podstatě definuje tovární stabilizační systém StabiliTrack, který řidiči nedovolí s tímto mohutným vozem provádět manévry složité i pro menší vozy. U Escalade je hlavní komfort a přepravní kapacita, jednoduchý podvozek i propracovanější odpružení dělají vše hlavně pro pohodlí. Zatáčky je radno s Escalade projíždět s rozvahou a zpětnou vazbu v řízení u takového vozu opravdu nečekejte.

Bezpečnost

Klasickými evropskými crashtesty Euro NCAP Cadillac Escalade druhé generace neprošel, ovšem dá se předpokládat, že vzhledem ke své mohutné konstrukci při nehodě posádku ochrání. Už jenom třeba díky tomu, že málokdy se střetne se soupeřem sobě rovným, hmotnostní výhoda na straně obřího SUV udělá pro ochranu posádky své. Na druhou stranu je třeba dbát na obezřetnou jízdu.

Praktičnost

V našich končinách lze Cadillac Escalade přepravní kapacitou přirovnat téměř k náklaďáku. U standardního provedení je za druhou řadou sedadel ohromujících 1801 litrů místa pro zavazadla, po sklopení druhé řady je k dispozici 3064 litrů. Prodloužené provedení ESV nabídne ještě více místa a standardně osm sedadel. A pick-up EXT má ložnou plochu s rozměry 1270 x 1600 mm. Vzhledem ke své síle je Escalade vhodný nástroj pro tahání mohutných přívěsů.

Komfort

Jízdní komfort je v podstatě to, čemu toto ohromné SUV podřizuje téměř vše. Díky velkorysým rozměrům má posádka dostatek místa a je hýčkána velmi dobrou komfortní výbavou. Evropský luxus s důrazem na detaily a kvalitu zpracování u Escalade nehledejte, tady jde především o plavný jízdní projev a klid na palubě vozu.

 

Provozní náklady

Cadillac Escalade je sice konstrukčně relativně jednoduché auto s docela spolehlivým provozem, ovšem i přesto vysokými provozními náklady. Ty jsou dány především vysokou spotřebou paliva, ale i dalšími výraznými výdaji za provoz vozu. Servis nemusí být levnou záležitostí vzhledem k tomu, že Escalade je u nás relativně vzácným zbožím.



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací