OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW Z4 (2002–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Špičkové jízdní vlastnosti

Agilní a zábavné šestiválce

Dobré dílenské zpracování

Atraktivní design

O vozidle

BMW Z4 je roadster, který navázal na předchozí model Z3. Oproti němu trochu povyrostl a celkově se posunul k dospělejšímu provedení sportovního vozu. V roce 2006 se k otevřené verzi připojila i varianta kupé, ta už však tentokrát tolik neodkazuje na vozy shooting-brake, má klasičtější splývavou záď. Design BMW Z4 je typickým produktem školy Chrise Bangla a ukazuje, jak byly právě jeho výtvory nadčasové. Zatímco v době svého vzniku budila Z4 často i negativní reakce, z dnešního pohledu jsou tvary místy sice hodně rozevláté, ale k dynamickému pojetí auta perfektně sedí. Dlouhá kapota je typickým znakem roadsterů BMW, u Z4 je asi nejvýraznější. Mohutné zadní blatníky má řidič neustále ve zpětném zrcátku, což jen potvrzuje charakter vozu.
 
BMW Z4 si zájemci kupují pochopitelně hlavně pro co nejlepší jízdní zážitky. Podvozek auta je z tohoto hlediska doslova lahůdkou, klasická koncepce s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou je tu ještě umocněna právě uspořádáním karoserie – řidič a spolujezdec sedí jenom kousek před zadní nápravou, což umožňuje si skvěle vychutnávat ostrou sportovní jízdu, při které může záď často putovat bokem. Jízdní vlastnosti Z4 jsou precizní a velmi dobře čitelné, relativně citlivě jsou nastaveny i různé elektronické asistenty, takže i stabilizační systém dovolí mírné sklouznutí zádě, než zakročí. Zkušení řidiči mohou stabilizaci zcela vypnout. Vzhledem k typickému dynamickému jízdnímu stylu je při koupi ojetého BMW Z4 dobré sledovat několik kritických oblastí. Často bývají hodně sjeté především právě zadní poháněné pneumatiky, na nápravách se kvůli stavu našich silnic mohou objevovat vůle. A za zenitem mohou být brzdy, které jsou tu pochopitelně namáhány více než u běžných vozů. Jinak je ovšem BMW Z4 vcelku spolehlivé auto. Posádka ocení především dobré boční vedení sedadel, esteticky ovšem interiér možná trochu zaostává za očekáváním. Praktičnost také nečekejte. Dokonce i lahev s pitím je problém ve voze někam bezpečně založit.
 
O pohon BMW Z4 se starají především velmi charismatické šestiválce. V průběhu výroby se sice objevil i základní dvoulitrový čtyřválec s výkonem 110 kW, ten ovšem nedovolí využívat potenciál podvozku. Šestiválce měly zpočátku objem 2,5 nebo 3 litry a výkon 141 a 170 kW. V roce 2004 přišel základní šestiválec 2,2i s výkonem 125 kW, který ovšem také není příliš oblíben. O rok později dostal motor 2,5 dvě provedení – v základu má výkon 130 kW, silnější verze poskytne 160 kW a můžeme ji prohlásit za nejvyváženější motorizaci pro tento vůz. Třílitr pak v provedení Si dostal výkon 195 kW a objevila se také špičková varianta Z4 M s motorem 3,2 litru o výkonu 252 kW. Právě dva nejsilnější motory pak byly určeny i pro kupé. 

Výbava

U BMW udělali ze Z4 sportovní vůz pro každodenní potěšení, v interiéru tedy není patrná snaha o honbu za co nejnižší hmotností. Výbava vozu je tak vcelku nadstandardní, od základu je tu manuální klimatizace, čalounění v kombinaci látky a kůže a další drobnosti. Základní modely roadsteru mají ručně ovládanou střechu. V seznamu příplatkové výbavy byly i velmi komfortní prvky. 

Design

Už na první pohled je jasné, že BMW Z4 má hodně výrazné sportovní ambice. Jeho tvary odpovídají škole Chrise Bangla, ačkoli vůz jako takový má na svědomí dánský designér Anders Warming. Dlouhá příď a mohutné blatníky jsou jasným důkazem sportovních ambicí. 

Spotřeba

U sportovního kupé nebo roadsteru s převážně šestiválcovými motory je pochopitelně nutné očekávat trochu vyšší spotřebu paliva. Ta hodně záleží na jízdním stylu, a jelikož Z4 láká k tomu sešlápnout pedál plynu k podlaze, může být u nejsilnějších motorů opravdu vysoká. Rozumným kompromisem je v tomto případě motor 2,5 litru. 

Jízdní vlastnosti

BMW Z4 má především špičkové jízdní vlastnosti, v zatáčkách řidič ocení klasickou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Sedí se hodně vzadu, takže pocity při průjezdu zatáčkami jsou opravdu skvělé, auto je perfektně ovladatelné a má úžasně komunikativní řízení. 

Bezpečnost

U sportovních aut to příliš zvykem nebývá, ale BMW Z4 prošlo v roce 2004 i nárazovými testy Euro NCAP. Odneslo si z nich vcelku solidní skóre čtyř hvězdiček, což je na roadster určitě velmi dobrý výkon. V bezpečnostní výbavě najdeme čelní a boční airbagy. 

Praktičnost

O praktičnosti u BMW Z4 téměř nemůžeme mluvit. Zavazadlový prostor roadsteru pojme 220 litrů nákladu, u kupé je situace podstatně lepší, vejde se sem 350 litrů. V interiéru však chybí téměř jakékoli odkládací prostory, kapsy ve dveřích jsou úzké a mělké a držák na nápoje na středovém tunelu pojme jen kelímky. 

Komfort

Jízdní komfort se u BMW Z4 omezuje na slušnou výbavu a sedadla se špičkovým bočním vedením. Podvozek je naladěn na opravdu sportovní notu, a tlumení nerovností tak nějak není příliš jeho práce. Totéž platí o odhlučnění. 

Provozní náklady

U sportovního vozu je nutné počítat s vyššími provozními náklady. A to nejenom kvůli vyšší spotřebě paliva, ale také pochopitelně nutnosti častěji kontrolovat stav vozu a jeho komponent. Navíc díly na BMW Z4 nebývají zrovna levné. 

BMW Z4



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 53 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.