OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW X6 (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní vzhled, Kvalitní zpracování, Výborné turbodiesely, Výborné jízdní vlastnosti, Jízdní dynamika

O vozidle

BMW X6 bylo v roce 2008 dalším automobilem, který způsobil v nabídce mnichovské značky poprask. Vůz, který kombinuje zvýšenou stavbu SUV s dynamickou a přikrčenou siluetou sportovních kupé totiž neměl do té doby (a vlastně nemá ani dodnes) v sériové produkci obdoby. BMW X6 je velmi výjimečný automobil, který nemá přímého konkurenta. BMW jej namísto SUV označuje jako SAV – sports activity vehicle. Princip je ovšem podobný jako u SUV, jde o sportovně zaměřený vůz pro volný čas. Technika X6 pochází z klasického mnichovského SUV X5, zásadní odlišností je především právě karoserie, která dodnes budí celkově rozporuplné reakce. Mnozí vnímají X6 jako zbytečné auto, které nemá příliš velký praktický význam, právě toto ovšem na voze jiní velmi obdivují. Je až s podivem, jaký komerční úspěch méně praktická verze X6 s velmi osobitým designem slaví, a BMW si zaslouží velkou pochvalu za odvahu zákazníkům vůbec takový automobil nabídnout. Oblíbenost modelu ovšem trochu sráží jeho jedinečný styl, individualistické velké BMW tak není ve skutečnosti tak individualistické, jak se zdá.
 
V přikrčené karoserii je oproti klasickému X6 méně místa především nad hlavou – dozadu budou mít vzrostlí cestující problém se usadit. Vpředu je situace dobrá, jen je nutné při nastupování sklonit více hlavu. Při vystupování pak může někomu vadit opravdu široký práh karoserie. Cestující vzadu si nebudou stěžovat na místo před koleny, ale ani tady ho není na rozdávání. Vpředu je však situace celkově bezproblémová. Interiér vychází z toho v X5, je tu ovšem naladěn na ještě o něco luxusnější notu. Zpracování je tak perfektní, stejně jako výbava vozu. 
 
Nižší stavba karoserie má oproti X6 jednu výhodu – níže položené těžiště. To je sice pochopitelně nadále stále výše než u běžných sedanů, ovšem změna se projevuje na jízdním chování auta velmi pozitivně. Je až s podivem, jak moc si toho X6 (standardně s pohonem všech kol xDrive) nechává líbit v zatáčkách, především sportovnější provedení dovedou opravdu příjemně překvapit. Hranice přilnavosti leží hodně daleko a dříve běžného řidiče zkrotí jeho vlastní pud sebezáchovy. Náklony v zatáčkách jsou překvapivě malé a auto velmi ochotně drží stopu. V extrémních případech se ovšem už projevuje vysoká hmotnost auta, která dosahuje hodnot okolo dvou tun.
 

I proto se do X6 dodávají výhradně jen velmi silné motory. Benzinové jsou v základní nabídce dva. Provedení xDrive35i vozí pod kapotou přeplňovaný šestiválec s výkonem 225 kW, typ xDrive50i má osmiválcový motor s výkonem 300 kW. Vzhledem k vysoké spotřebě těchto motorů jsou ovšem obvyklejšími motorizacemi turbodiesely. Provedení xDrive30d mělo výkon 173 kW, typ xDrive35d pak 210 kW, obojí z třílitrového šestiválce (s jedním nebo dvěma turby). Při modernizaci v roce 2012 byla ovšem paleta turbodieselů kompletně proměněna. Oba třílitrové šestiválce posílily, slabší na 180 kW, silnější pak na 225 kW, s čímž zároveň dostal nové označení xDrive40d. Špičkovými motorizacemi jsou ty s M ve znaku. Specialitou je třílitrový turbodiesel přeplňovaný hned trojicí turbodmychadel v modelu M50d. Ten má ohromující výkon 280 kW a uděluje autu špičkovou dynamiku při zachování spotřeby na úrovni slabších dieselů. Dynamiku z říše supersportů pak přináší provedení X6 M s přeplňovaným osmiválcem o výkonu 408 kW. 

Výbava

BMW X6 je nejluxusnějším mnichovským SUV a od toho se také odvíjí výbava. Ta je o něco lepší než u X5, na druhou stranu seznam příplatkové výbavy je opět téměř nekonečný a jednotlivé vozy se od sebe mohou hodně lišit. Většinou ovšem nemají ojetá auta vůbec špatnou výbavu, původní majitelé byli ochotni za ledasco připlácet. 

Design

BMW X6 je automobilem s hodně netradičním designem, který u mnohých budí kontroverzní reakce. Právě v kombinaci nízké siluety a vysokého podvozku ovšem tkví krása tohoto svalnatého BMW. Důkazem povedeného designu je i fakt, že s faceliftem se měnily jen drobné detaily, celkový vzhled auta zůstal zachován. 

Spotřeba

Ačkoli se BMW X6 nabízí i se zážehovými motory, vzhledem ke spotřebě jsou zdaleka nejpopulárnější silné turbodiesely. Ty dovedou držet spotřebu v celkem přijatelných mezích, ovšem vzhledem k vysoké hmotnosti a velkým jízdním odporům je nutné v praxi počítat s dvoucifernou hodnotou i u těchto agregátů. Benzinové jsou pak pochopitelně na palivo ještě náročnější.  

Jízdní vlastnosti

Jestliže BMW X5 patří z hlediska jízdních vlastností k nejlepším SUV, tak od něj odvozené X6 je tím absolutním vrcholem, se kterým se mohou všichni ostatní poměřovat. Změn je tu málo, ale udělaly své a X6 překvapí tím, jak zarputile se drží v zatáčkách asfaltu a jak řidiče poslouchá. 

Bezpečnost

Ani BMW X6 se podobně jako X5 nezúčastnilo nárazových testů Euro NCAP. Ovšem velmi robustní konstrukce s hodně tuhou karoserií a mohutnými výztuhami zajistí výbornou ochranu posádky. Standardem je také pohon všech kol a bohatá bezpečnostní výbava. 

Praktičnost

BMW X6 je vzhledem k nižší stavbě karoserie méně praktické než větší X5, ovšem vyloženě špatná situace není. Zavazadlový prostor je sice mělký, ale pojme 570 litrů nákladu a po sklopení se do X6 dá naložit až 1450 litrů zavazadel. To ovšem bude nejspíš dělat málokdo. 

Komfort

Perfektní sedadla, výborné zpracování interiéru, špičkové odhlučnění, to jsou typické klady velkých SUV od BMW a X6 je jen potvrzuje. Úroveň pohodlí na dlouhých cestách je opravdu vysoká, posádka navíc ocení eliminované náklony karoserie. Tlumení rázů a nerovností je ovšem trochu slabší stránkou X6, a to i vzhledem k velmi rozměrným run-flat pneumatikám. 

Provozní náklady

Stejně jako X5 druhé generace patří i X6 ke spolehlivým a trvanlivým vozům, ovšem celkové náklady na jeho provoz jsou pochopitelně vyšší. A to i přes rozumnou spotřebu vznětových motorů. U v podstatě novějšího BMW nelze totiž počítat s příznivými cenami náhradních dílů a i servis je nákladnější záležitostí. 

BMW X6



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací