OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW 7 (2001–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Špičkový jízdní komfort , Nabídka prostoru , Úsporné a dynamické turbodiesely

O vozidle

Sedmičkové BMW platí za nejdynamičtější z velkých limuzín, a to jak po stránce jízdních vlastností, tak designu. Čtvrtá generace uvedená na trh v roce 2001 to především svým vzhledem potvrdila. Auto vyvolalo vcelku kontroverzní reakce, styl designéra Chrise Bangla se složitějším tvarem světlometů a hodně neobvyklým provedením zádě se netrefil do vkusu každého. Ovšem prodejní čísla hovoří jinak, čtvrtá Sedmička se stala ve své době nejúspěšnějším modelem své řady. Výraznější design jednoduše autu pomohl přivést zájemce a o ty nemá nouzi ani jako ojetina. Platí to především pro modernizované vozy vyráběné od roku 2005, tehdy se design dočkal několika retuší, které celkově působí vyváženějším dojmem. Auto je k dispozici v provedení s běžným a prodlouženým rozvorem, většinou ovšem narazíte na kratší provedení. Ve velmi luxusním interiéru se špičkovým zpracováním a parádní výbavou si museli uživatelé zvykat na nový ovládací systém iDrive. Ten už dnes mají všechna BMW a Sedmičce můžeme jen vyčítat, že si ze zákazníků udělala tak trochu pokusné králíky. Teprve později se totiž BMW podařilo ovládání skrze otočný ovladač vyladit tak, aby fungovalo opravdu intuitivně. Dnešní BMW tak mají ovládání přece jenom o něco jednodušší. V interiéru je ve všech směrech dostatek místa a posádka je hýčkána všemi možnými technickými vymoženostmi. Velmi komfortní sedadla, pochopitelně potažená kůží, mohou mít různé způsoby nastavování, ventilace, vyhřívání a další vylepšení. Platí to i pro sedadla vzadu. I přes vynikající zpracování je ovšem možné narazit už na dosti opotřebené interiéry – mnohé ojeté exempláře za sebou mají opravdu vysoké porce kilometrů, které se projevily i na stavu některých částí uvnitř. Ovšem daleko větší pozornost si zaslouží celkový mechanický stav auta – ačkoli je špičkové luxusní BMW spolehlivý vůz, při vysokých nájezdech už mohou být některé mechanické části dosti opotřebované. Jejich výměna pak nebude vůbec levnou záležitostí, ačkoli ceny ojetin spadly na úroveň solidních zánovních vozů střední třídy, ceny náhradních dílů i servisních úkonů nadále odpovídají luxusnímu zařazení sedmičkového BMW.
 
Jízdní vlastnosti patří k těm nejlepším ve třídě. Samozřejmostí je pohon zadních kol a vytříbené chování. Je jasné, že automobil není tak obratný jako menší modely BMW, ovšem podvozek je velmi jistý a zvládne i hodně dynamickou jízdu. Jen je nutné počítat s hmotou auta, náklony v zatáčkách přitom zůstávají překvapivě malé. Stabilita je perfektní, stejně jako držení stopy. Přitom hlavní disciplínou BMW 7 je maximální jízdní pohodlí. Špičkové tlumení nerovností dokonale žehlí téměř všechny nedostatky silnic a Sedmička se po nich doslova vznáší.
 
Pod kapotou Sedmičky najdeme samozřejmě odpovídající silné motory. Už základní třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 160 kW bohatě stačí, jeho vylepšená verze má později 170 kW. Není divu, že vzhledem ke kultivovanosti a příznivé spotřebě paliva jde o nejoblíbenější pohonnou jednotku. Sedmička může mít i naftové osmiválce – typ 740d má výkon 192 kW, a 745d dokonce 256 kW. K charakteru komfortní limuzíny se však více hodí zážehové motory. Základem je šestiválec 730i s výkonem 189 kW. V provedení 735i už bije osmiválcové srdce s výkonem 200 kW, typ 740i má osmiválec s výkonem 224 kW a motor v provedení 745i má při osmi válcích 245 kW. Osmiválcovou špičkou je pak provedení 750i s výkonem 269 kW. Vrchol nabídky pak tvoří majestátní dvanáctiválec v provedení 760i s výkonem 321 kW. Připomínat, že zážehové motory mají vysokou spotřebu, snad ani není nutné. 

Výbava

Ke špičkové limuzíně patří i špičková výbava. Provedení jednotlivých modelů se sice může hodně lišit, ale už od základu měla Sedmička spoustu luxusních prvků. U nejlépe vybavených aut se lze dočkat těch nejlepších audio aparatur, masážních sedadel a dalších specialit, které bývají menším a obyčejnějším vozům zapovězeny. 

Design

Vzhled sedmičkového BMW čtvrté generace u mnohých dodnes budí trochu kontroverzní reakce. Je pravdou, že celkový vzhled auta není nejvyváženější, ovšem zajímavé detaily a celkově originální a respekt budící výraz auta si své příznivce najdou snadno. Trochu vyváženěji působí auta po faceliftu, ke kterému došlo v roce 2005. 

Spotřeba

Řešit u velké pětimetrové limuzíny nejvyšší třídy spotřebu asi není příliš vhodné. S takovým vozem se totiž automaticky pojí vysoké nároky na palivo. Z tohoto hlediska se dovede překvapivě krotit základní turbodieselový šestiválec, u ostatních motorů je ovšem potřeba počítat se spotřebou odpovídající výkonu a prestiži auta. 

Jízdní vlastnosti

Sedmičkové BMW čtvrté generace má ve své třídě opravdu špičkové jízdní vlastnosti. Stopu drží skvěle, je překvapivě dobře ovladatelné a náklony v zatáčkách jsou malé. K vyváženému chování pochopitelně pomáhá klasické uspořádání pohonu s motorem vpředu a hnanou zadní nápravou. 

Bezpečnost

Sedmičkové BMW nikdy nárazovými testy Euro NCAP neprošlo, ovšem pro domněnky, že by zisk byl jiný než pět hvězdiček, asi není důvod. Robustní karoserie s opravdu velkými deformačními zónami i špičková bezpečnostní výbava by nic jiného nedovolily. 

Praktičnost

Hovořit u velké limuzíny o praktičnosti je hodně neobvyklé. Nicméně Sedmička obstojí i v tomto ohledu, je to velmi prostorný vůz se spoustou praktických a pohodlných prvků výbavy. Zavazadlový prostor navíc v případě potřeby pojme bagáž na cestu po Evropě, za 500 litrů objemu se Sedmička nemusí vůbec stydět. 

Komfort

Jízdní komfort BMW 7 patří pochopitelně k tomu nejlepšímu, co můžeme v automobilovém světě potkat. Posádku hýčká královsky vybavený interiér s velmi pohodlnými sedadly – nebo spíše křesly. Odpružení auta pak dovede odfiltrovat prakticky všechny nedostatky vozovek. 

Provozní náklady

Koupě ojeté luxusní limuzíny s sebou nese celou řadu rizik, jedním z nich jsou vysoké provozní náklady. K vysoké spotřebě se tu přidávají další faktory jako například ceny pojistek a také samotného servisu. Sedmičku nelze opravovat v každé garáži a značkový servis je v případě tohoto modelu drahý, což platí dvojnásob o náhradních dílech. 

BMW 7



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací