OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW 6 (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Špičkový komfort , Úsporné vznětové varianty, Špičková varianta M6, Jízdní dynamika, Perfektní zpracování, Majestátní design

O vozidle

V roce 2011 uvedlo BMW na trh další generaci svého velkého cestovního kupé. Šestkové BMW tentokrát dostalo interní označení F13, o něco později představený odvozený kabriolet nese označení F12. V roce 2012 pak BMW představilo ještě čtyřdveřové kupé šestkové řady, které má konkurovat úspěšnému Mercedesu CLS nebo novému Audi A7. Dvoudveřové varianty si to pak rozdávají s komfortním éčkovým kupé od Mercedesu, ale také cestovním GT řady XK od Jaguaru nebo ještě vznešenějšímu modelu Bentley Continental. Oproti předchozí generaci E63 dostal vůz decentnější a mohutnější design, ostatně i velikostně se Šestka trochu natáhla, což pochopitelně platí především pro čtyřdveřové provedení. Zvenku je Šestka opravdu majestátní kousek, který ovšem možná trochu ztratil z agresivity předchozího provedení.
 
Daleko komfortnější a luxusnější je i interiér, ve kterém i přes větší rozměry vozu není místa na rozdávání. U dvoudveřových variant jsou zadní sedadla nadále spíše nouzová, vpředu zase může řidiči i spolujezdci vadit hodně široký středový tunel. Ten má sice navozovat větší pocit útulnosti a souznění s vozem, ovšem nemusí se zamlouvat každému. Každopádně zpracování interiéru je naprosto špičkové, stejně jako použité materiály. Šestkové BMW se úrovní luxusu posunulo ještě blíže k limuzíně řady Sedm, je vlastně jakousi zábavnější variantou k tomuto korábu.
 
Co se zábavy za volantem týče, ta se bude týkat především opojného zrychlení, které Šestka téměř v kterémkoli provedení nabízí. Dynamika je ohromující, v zatáčkách ovšem velké kupé tak zábavné není. Je to dáno tím, že limity podvozku leží hodně daleko a řidič s pudem sebezáchovy se k nim jen tak nepřiblíží. Rychlosti průjezdu zatáček na limitu jsou opravdu hodně vysoké. Podvozek je velmi jistý, ovšem vzhledem k velké hmotnosti vozu a trochu menší zpětné vazbě v řízení jízda na hraně tolik neláká.
 
Pod dlouhou přední kapotou Šestky najdeme výhradně opravdu silné motory. Výkonovým základem je přeplňovaný třílitrový turbodiesel s výkonem 230 kW, který už sám o sobě poskytuje velmi dynamické svezení a přitom zachovává nízkou spotřebu paliva. Další motory už jsou benzinové. Pod kapotou provedení 640i najdeme třílitrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 235 kW, v modelu 650i je pak osmiválec 4,4 litru s výkonem 330 kW. Všechna tato provedení jsou krom pohonu zadních kol k dispozici i s pohonem všech kol xDrive. Pro špičkovou variantu M6 tato možnost není, osmiválec 4,4 litru s přeplňováním je tu vyladěn na ohromujících 412 kW. Motorizace i druhy pohonu jsou pro všechny karosářské varianty shodné. 

Výbava

Výbava šestkového BMW může být opravdu bohatá, i nadále ovšem platí, že její konkrétní podoba u ojetého vozu záleží na tom, jak moc byl původní majitel ochoten připlácet. Speciality jako adaptivní tempomat, špičkový navigační systém s desetipalcovou obrazovkou nebo head-up displej rozhodně nejsou standardem. 

Design

BMW 6 v provedeních F06, F12 a F13 dostalo majestátní design, kterým se posunulo opravdu do kategorie nejluxusnějších cestovních GT. Tvary jsou méně agresivní než u předchůdce a působí luxusněji, platí to také pro interiér. 

Spotřeba

Šestka je k dispozici v provedení s celkem čtveřicí vysoce výkonných motorů, přesto nemusí být její spotřeba kritická. Opět to platí především pro provedení s turbodieselem, které se dovede překvapivě krotit, při rozumném jízdním tempu dovedou ovšem spotřebou překvapit i slabší benzinové motory. 

Jízdní vlastnosti

Velké cestovní kupé od BMW má pochopitelně špičkové jízdní vlastnosti, očekávat od něj ovšem dovádění a hravost v zatáčkách nelze. Limity podvozku totiž leží opravdu hodně daleko a řidič se k nim vlastně ani nechce přibližovat, auto totiž vzhledem k rozměrům a hmotnosti budí při vysokých rychlostech na okreskách opravdu respekt. 

Bezpečnost

Špičková bezpečnostní výbava je pro šestkové BMW naprostou samozřejmostí. Množství airbagů je jen základem, specialitou nejvybavenějších provedení mohou být například i nové plně adaptivní čelní LED světlomety a další speciality. 

Praktičnost

Ačkoli se šestkové BMW nového provedení oproti předchozí generaci zvětšilo, pro cestující vzadu je v něm stále relativně málo místa. Ovšem tento nedostatek řeší čtyřdveřové provedení 6 Gran Coupé. Zavazadlový prostor je opět nadstandardní, u kupé a čtyřdveřového kupé pojme 460 litrů, kabriolet uveze 300 litrů nákladu. 

Komfort

Nejnovější Šestka se vyznačuje především opravdu vysokou úrovní cestovního komfortu. To ostatně dokazuje například i fakt, že je vůz poprvé k dostání s pohonem všech kol, který dává řidiči větší jistotu při běžné jízdě. Luxusní interiér s perfektním zpracováním a dokonalými sedadly je v tomto případě naprostou samozřejmostí. 

Provozní náklady

U jednoho z nejluxusnějších a nejdražších modelů z nabídky BMW je nutné počítat s vyššími provozními náklady. Opět platí, že náklady na palivo nemusí být tím nejvýraznějším výdajem, náhradní díly, servis nebo pojistky rozhodně nejsou levné. 



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací