OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW 6 (2003–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Jízdní komfort , Úsporné vznětové varianty, Špičková varianta M6, Jízdní dynamika, Perfektní zpracování

O vozidle

Šestkové BMW je zástupcem tradičních velkých cestovních kupé mnichovské automobilky. Navazuje na legendární model E25 (ten navazoval na typ E9) vyráběný v sedmdesátých a osmdesátých letech a osmičkovou řadu E31 z let osmdesátých. Velké cestovní kupé je interně označováno jako E63, kabriolet pak E64. Při svém představení v roce 2003 vzbudilo BMW 6 rozruch především kvůli svému designu, kterému vévodí hodně netypicky tvarovaná záď vyvedená ve stylu Chrise Bangla. Autorem návrhu vozu je Adrian van Hooydonk, který se stal v roce 2009 nástupcem Bangla na pozici šéfa designu značky. Celkově byl design tohoto kupé přijat výrazně příznivěji než u jiných tehdejších modelů BMW. Auto má doslova žraločí vzhled a vypadá ještě dynamičtější, než jaké ve skutečnosti je.
 
Extrémní dynamiku totiž můžeme očekávat snad jenom od špičkového provedení M6, jinak je však šestkové BMW především rychlým cestovním kupé nebo kabrioletem. Uspořádání interiéru je v obou případech 2 + 2, avšak zadní sedadla jsou spíše nouzová, veškerý komfort se soustředí na cestující vpředu. Šestkové BMW je už v základu velmi bohatě vybaveným vozem a interiér posádky hýčká. V hierarchii automobilky patří tento typ vlastně těsně pod sedmičkovou limuzínu, takže množství elektronických hraček, které jsou pro vůz dostupné, ani nepřekvapí. Můžete tu tak mít nejenom luxus v podobě koženého čalounění, duální klimatizace a pokročilého navigačního a zábavního systému, avšak také třeba adaptivní tempomat nebo další praktické doplňky. K ovládání řady funkcí ovšem slouží systém iDrive, který se tehdy u BMW ještě tak trochu hledal, a tak je provedení některých úkonů a nastavení složitější, než by bylo záhodno.
 

O pohon reprezentativního kupé se stará vcelku široká paleta výkonných agregátů, premiérově se tu pod kapotou velkého kupé mnichovské značky objevuje turbodiesel. Ten najdeme v provedení 635d a jde o přeplňovaný šestiválcový agregát s úctyhodným výkonem 210 kW. O dynamiku tedy není třeba mít obavy, přitom spotřeba zůstává příjemně nízká a 635d je ideální na časté polykání opravdu dlouhých vzdáleností. Akusticky komfortnější a jízdně trochu agilnější budou však modely s benzinovými motory. Základem je tu třílitrový šestiválec s dostatečným výkonem 200 kW. Osmiválec 650i má výkon 270 kW a špičkou je provedení M6 s úchvatným pětilitrovým desetiválcem o výkonu 373 kW, tedy více než 500 koní. Jízdní vlastnosti auta jsou na velmi dobré úrovni, ovšem vyšší hmotnost znamená, že na okreskové dovádění se především slabší modely příliš nehodí. Nejlépe se šestkové kupé nebo kabriolet cítí na dálnici. 

Výbava

Jakožto v podstatě druhý nejdražší model mnichovské automobilky musí být BMW 6 také náležitě dobře vybaveno. Je tomu tak, ačkoli si výrobce opět nechal v cenících prostor pro řadu příplatků, auta jsou většinou velmi dobře vybavena, a to i proto, že původní majitelé se nezdráhali si za některé luxusní prvky připlatit. 

Design

Design BMW 6 generace E63 patří k nejlépe přijímaným vozům kontroverzní designové éry mnichovské automobilky. Působí opravdu hodně dynamicky a agresivně, bývá přirovnáván ke žralokovi, podobně jako starší kupé ze sedmdesátých a osmdesátých let. Velmi hodnotné provedení má také interiér. 

Spotřeba

Velké cestovní kupé s výkonnými šesti-, osmi-, nebo dokonce desetiválcovými jednotkami pochopitelně nebude mít nízkou spotřebu rodinných sedanů. Ovšem u šestkového kupé existuje i jedna výjimka, kterou je model 635d. Jeho vznětový motor umí stlačit průměrnou spotřebu i k osmi litrům na sto kilometrů, což je u luxusního cestovního GT s původní cenou přes dva miliony korun úctyhodný výsledek. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti šestkového BMW jsou pochopitelně v dané kategorii excelentní, dovádění na zatáčkovitých silničkách však přece jenom relativně velkému modelu jde trochu hůře než rychlý let po dálnici. Každopádně je podvozek BMW 6 ve všech situacích velmi jistý, ostatně není divu, když musí zvládat výkony přes 500 koní u nejlepší varianty M6. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP šestkové BMW E63 neprošlo, ovšem dá se předpokládat, že úroveň ochrany posádky bude špičková. Je to dáno moderní konstrukcí vozu a také prakticky kompletní bezpečnostní výbavou, ve které nemusí chybět třeba ani adaptivní tempomat. 

Praktičnost

Velké cestovní kupé od BMW je ve své kategorii také slušně praktickým automobilem, byť pochopitelně praktičnosti sedanů či combi nedosahuje. Když je to nutné, sveze Šestka až čtyři cestující, zavazadlový prostor pojme velmi solidních 450 litrů nákladu. U kabrioletu je objem stále velmi dobrých 300 litrů. 

Komfort

BMW 6 E63 má velmi dobré jízdní vlastnosti, celkově je však spíše určeno pro pohodlné polykání velké porce kilometrů. Jízdní komfort je dán jak pečlivě naladěným odpružením, tak celkově luxusně vybavenou kabinou s velmi pohodlnými a anatomickými sedadly. 

Provozní náklady

Vysoké provozní náklady patří k drahému kupé tak nějak samo sebou, obzvlášť když pochází z Mnichova. Přitom náklady na palivo budou jen menší částí výdajů, ostatně u vznětové varianty nemusejí překračovat náklady u mnohých obyčejnějších vozů. Ceny náhradních dílů, servisních úkonů nebo pojistek jsou ovšem podstatně vyšší. 



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací