OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW 5 (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Vynikající kvalita zpracování, Skvělý cestovní komfort, Výborné jízdní vlastnosti, Úsporné a výkonné motory, Výborná automatická převodovka, Skvělé brzdy

O vozidle

V roce 2010 přišla na trh zcela nová generace pětkového BMW, která nese interní označení F10 (a combi F11). Technickou zajímavostí je, že konstrukčně vychází z většího sedmičkového BMW F01, což vypovídá o celkové vyspělosti  vozu. Vzhledově se BMW 5 F11 vrátilo ke konzervativnějšímu stylu předešlých generací, a přímo předcházející E60 tak vedle staršího a nového sourozence vypadá jako designový experiment. Jenže zatímco při uvedení E60 se snášela kritika na kontroverzní vzhled, teď pro změnu není mnohým po chuti konzervativnější zaměření F11. Pravdou je, že auto je hodně podobné menší Trojce, což mu trochu ubírá na prestiži. Na druhou stranu je Pětka opět ideálním vozem pro ty, kdo nechtějí příliš vybočovat z řady a přitom si potrpí na špičkový komfort a jízdní vlastnosti.

Z počátku prodeje nejnovější Pětky se pod kapotou objevily jenom dva základní čtyřválcové motory – jeden vznětový, jeden zážehový. Ovšem postupem času přece jenom čtyřválce v nabídce zabraly více místa. Krom provedení 520d a 520i tak najdeme čtyřválec i v provedeních 525d a 528i. Ve všech případech (krom 520i) pochopitelně s přeplňováním a s dostatkem výkonu, takže trpí jenom prestiž a kultivovanost projevu vozu, nikoliv jízdní projev. Šestiválce však pochopitelně z nabídky nezmizely, jsou tu varianty 530 a 535 v benzinovém i naftovém provedení. Přeplňování je opět samozřejmostí, atmosférické motory jsou už u BMW vcelku vzácností. To platí i pro špičkové motorizace. Klasikou je u pětkové řady provedení M5, které platí za nejdynamičtější manažerský sedan. V generaci F11 byl ovšem vysokootáčkový desetiválec nahrazen přeplňovaným osmiválcem, zato s výkonem 412 kW. Kdo chce kombinovat špičkovou dynamiku s relativně příznivou spotřebou, má v nové řadě 5 možnost zvolit provedení M550d xDrive s 280 naftovými kilowatty a obřím točivým momentem.

Pro pětkové BMW F11 platí, že je na okreskách snad ještě o něco obratnější než předchozí generace, přesto však zůstává hlavním rysem maximální cestovní komfort. Ten zvyšuje například famózní osmistupňová automatická převodovka, která je dostupná v širokém množství modelů.

Výbava

Podobně jako u většiny BMW je i u Pětky F11 vhodnější hledat na trhu ojetin vybavenější modely. BMW si totiž nechává tradičně připlácet za mnoho prvků, a byť u jen pár let starého BMW 5 bude mít původní cena výbavy stále vliv na pořizovací cenu ojetého vozu, je určitě výhodnější investovat do vozu s lepší výbavou. Ani standard ovšem není špatný, u některých motorů (třeba čtyřválce 325d) dostanete v základu rovnou skvělý osmistupňový automat.

Design

Hodnotit design automobilů bývá často nevděčný úkol a pětkové BMW je toho jasným důkazem. Předchozí generace E60 získala řadu negativních reakcí kvůli kontroverznímu designu, F11 zase slízla kritiku za příliš konzervativní styling. Ať tak či tak, pětkové BMW F11 je velmi elegantní vůz, který se ovšem rozhodně nesnaží vybočovat z řady. Ano, chybí mu nádech individuality, elegance a prestiž však nikoli.

Spotřeba

Motory BMW patří tradičně k automobilové špičce, a to jak výkonem, tak spotřebou. V pětkovém BMW F11 se navíc objevují i velmi úsporné čtyřválce, které sice trochu snižují prestiž vozu, ale přinášejí nízké náklady na palivo. U vznětových motorů platí, že šestiválce překvapivě nemají o mnoho vyšší spotřebu.

Jízdní vlastnosti

Svezení s pětkovým BMW vždy byl výborný zážitek, a byť rozhodně nemůžeme hovořit o kdovíjak sportovním vozu, ve své kategorii patří BMW 5 určitě k nejagilnějším autům vůbec. Lehkosti má o trochu více než předchozí verze a podvozek překvapí svou jistotou vedení i ve velmi rychle projížděných zatáčkách. Na jistotě vozu dodává také stále populárnější pohon všech kol, který přitom nemá jakkoli negativní vliv na jízdní projev vozu. Velkou předností Pětky jsou skvělé brzdy.

Bezpečnost

Velký sedan BMW nové generace získal v roce 2010 plný počet pěti hvězdiček v crashtestech Euro NCAP. V hodnocení ochrany posádky i chodců má jedno z vůbec nejlepších hodnocení ve své třídě a i vzhledem k bohaté bezpečnostní výbavě je jisté, že Pětka je opravdu bezpečným vozem.

Praktičnost

Velké BMW má dostatek místa v interiéru a i zavazadlový prostor oproti předchozímu provedení ještě narostl. Sedan poskytne 520 litrů, a combi dokonce 560 litrů pro zavazadla, opět však platí, že BMW se v dané třídě neřadí k rekordmanům. To ovšem bude vadit málokomu, řidič si spíš bude stýskat nad rozměrným středovým panelem, který může trochu utlačovat jeho koleno.

Komfort

Pětkové BMW F11 je mimořádně komfortní automobil, který posádku doslova hýčká. Dostatek místa je jedna věc, pasažéři však ocení především skvělá sedadla, ze kterých nebudou nikdy vystupovat unavení a rozlámaní. Samozřejmě pohodlí ještě zvyšuje množství nadstandardní výbavy.

Provozní náklady

Nízká spotřeba není vše a u pětkového BMW generace F10 musíme počítat s celkově vysokými náklady na provoz. Začíná to už pořizovací cenou, která je u vozu jakožto mladé ojetiny stále relativně vysoká, náhradní díly a servisní práce také nestojí málo a platí to i pro běžné servisní úkony. Zkrátka, vůz vyšší střední třídy vyžaduje vyšší investice.

BMW 5

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací