OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW 3 (2012–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné jízdní vlastnosti, Elegantní design, Široká nabídka verzí, Úsporné motory

O vozidle

Od roku 2012 se vyrábí už třetí generace tradičního bavorského modelu střední třídy. Řada 3, tentokrát s interním označením F30, v tomto provedení přináší oproti předchozím celou řadu novinek. Z auta pro znalce a vyznavače zábavného svezení se z ní stal opravdu univerzální a všestranně kvalitní zástupce střední třídy. Přitom ze svých vynikajících jízdních vlastností Trojka nic neztratila, jenom u běžných verzí nevtahuje řidiče tolik do hry, to si nechává až pro vrcholná provedení. Pro většinu běžných zájemců o BMW je tak nová Trojka F30 příjemnější a lépe ovladatelná. Určité změny naznačuje už zevnějšek auta, který působí elegantnějším a vyváženějším dojmem než předchozí generace. Ačkoli Trojka narostla do délky, vypadá lehčí a ve skutečnosti také o něco lehčí je – i to prospívá dynamice auta. Elegantní vnější design navíc mohou mít zákazníci v několika estetických provedeních, zákazníci si u nových modelů mohou volit verze Sport Line, Modern Line, Luxury Line nebo M. Ty pak určují vzhled některých detailů karoserie i interiéru. V šesté generaci BMW 3 v této řadě zbyla jen karosářská provedení sedan a combi, nově se objevuje také odvozený model 3 GT. Kupé a kabriolet dostanou novou, svou vlastní řadu, označovanou jako 4.
 
Interiér jako takový přináší mnohá vylepšení. Především konečně ani u trojkového BMW už neplatí poučky o stísněném prostoru především na zadních sedadlech. Místa je tu tentokrát ve všech směrech dostatek. Interiér pochopitelně přináší vysokou dávku komfortu, sedadla jsou velmi pohodlná, všude se rozprostírají kvalitní materiály a zpracování je opravdu perfektní. I jízdní komfort jako takový se dočkal vylepšení a schopností filtrovat nerovnosti se nově Trojka řadí na špičku svého segmentu. I jízdní vlastnosti jsou výborné, ovšem kdo hledá vyloženě sportovní svezení, musí sáhnout po výkonnějších verzích v kombinaci se sportovním podvozkem. Ten základní totiž potlačuje přirozenou přetáčivost, a auto dovede být v extrémech dokonce i nedotáčivé, což je u BMW hodně nezvyklé. Určitě však neplatí, že by BMW 3 F30 bylo nudné a pomalé, stále je to jedno z nejlepších aut třídy.
 
Trojka se může pochlubit velmi širokou paletou motorů, které jsou, světe, div se, všechny přeplňované. Základem je šestnáctistovka s výkonem 100 kW v modelu 316i – pro Trojku důstojný základ. Silnější provedení motoru má v modelu 320i výkon 125 kW v provedení EfficientDynamics. Běžná 320i bez úsporného paketu už má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr s výkonem 135 kW. Toto provedení lze jako první kombinovat i s pohonem všech kol. Následuje verze 328i, kde stále vládne dvoulitrový turbočtyřválec, vyladěný na 180 kW. Benzinový šestiválec si prozatím v Trojce vychutnáte jen v provedení 335i. Třílitrový přeplňovaný motor tu má výkon 225 kW. Nad ním stojí v ceníku ještě provedení ActiveHybrid 3 se stejným motorem kombinovaným s elektromotorem. Celkový výkon soustavy je pak 260 kW.
 
Vznětová provedení začínají tradičním dvoulitrem. Ten má ve verzi 316d výkon 85 kW, v silnější verzi 318d (ta už může mít pohon všech kol) pak přináší 105 kW. V 320d EfficientDynamics má motor 120 kW, v běžném provedení 320d pak 135 kW. Dvoulitr najdeme také v modelu 325d, tentokrát je vyladěný na 160 kW. Špičku pak představují vznětové šestiválce s objemem tři litry. Ve verzi 330d má motor 190 kW, verze 335d (dodávaná výhradně s pohonem všech kol xDrive) pak disponuje 230 kW. 

Výbava

U BMW přetrvává tradice jediného základního stupně výbavy a hodně širokého seznamu té příplatkové. Ani Trojka není výjimkou, ovšem je dobré konstatovat, že už v základu je výbava velmi dobrá. Připlácet ovšem je za co, takže si u ojetých vozů konkrétní provedení určitě zkontrolujte. O opravdu dobře vybavené kousky nebude nouze. 

Design

Trojkové BMW šesté generace je elegantním sedanem a combi střední třídy. Oproti předchozímu provedení působí Trojka vyráběná od roku 2012 vyváženějším a lehčím dojmem. Auto je větší než dříve, přitom hmotnost poklesla, takže optické zdání tentokrát neklame. Špičkové estetické kvality má interiér, ve kterém jsou perfektní materiály a dokonalé zpracování samozřejmostí. 

Spotřeba

BMW pro šestou generaci Trojky zcela opustilo atmosférické motory. Puristé sice mohou žehrat, v praxi však nové agregáty s turbodmychadly vykazují mnohdy až neuvěřitelně nízké hodnoty spotřeby paliva. Při klidné jízdě dovedou být úsporné dokonce i šestiválce, slabší čtyřválcové vznětové i benzinové motory patří v Trojce k nejúspornějším ve třídě. 

Jízdní vlastnosti

Přes větší změnu charakteru zůstaly jízdní vlastnosti BMW 3 na špičce třídy. Jen si jejich sportovního rázu užijí až řidiči silných modelů se sportovním podvozkem. Běžná auta jsou naladěna civilněji. I tak samozřejmě patří BMW 3 k nejstabilnějším a neobratnějším vozům svého segmentu a stále je radost jej řídit. 

Bezpečnost

U nového BMW nepřekvapí ani velký důraz na opravdu špičkovou úroveň ochrany posádky. Z crashtestů Euro NCAP si tak Trojka suverénně odvezla plný počet pěti hvězdiček, a to s velkým náskokem ve všech kritériích hodnocení. Trojka patří k nejbezpečnějším vozům své kategorie. 

Praktičnost

Titul nejpraktičtějšího auta BMW 3 nejspíš nezíská, ovšem generace F30 překvapuje i v tomto ohledu. V interiéru je konečně ve všech směrech dostatek místa a ani cestující na zadních sedadlech nemají důvody ke stížnostem. Zavazadlový prostor sedanu pojme vcelku slušných 480 litrů nákladu, combi pak uveze 495 litrů a nezvyklý liftback GT pojme hodně dobrých 520 litrů zavazadel. 

Komfort

Šestá generace BMW 3 se může pochlubit i velmi dobrým jízdním komfortem. Podvozek se podařilo odladit tak, že dobře filtruje nerovnosti a přitom zachovává agilitu a malé náklony v zatáčkách. Konkrétní úroveň komfortu ovšem také záleží na konkrétní verzi a provedení auta – vliv má podvozek (dodává se klasický, adaptivní, snížený sportovní), použité pneumatiky, motorizace a několik dalších věcí. V kabině se bude posádka cítit skvěle v pohodlných sedadlech, řidič a spolujezdec jsou pak příjemně obklopeni palubní deskou. 

Provozní náklady

Nízká spotřeba paliva téměř u všech motorů (při klidné jízdě) a kvalitní technika BMW 3 znamenají, že běžné provozní náklady nebudou vyšší než u neprémiových vozů střední třídy. Možná naopak. Jenže vyšší výdaje čekají zákazníky v případě servisních prací a samozřejmě nutnosti pořizování nových náhradních dílů. Pojistky na BMW jsou také finančně náročnější než třeba na Volkswageny. 

BMW 3

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací