OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW 3 (2012–2019)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Výborné jízdní vlastnosti

Elegantní design

Široká nabídka verzí

Úsporné motory

O vozidle

Od roku 2012 se vyrábí už třetí generace tradičního bavorského modelu střední třídy. Řada 3, tentokrát s interním označením F30, v tomto provedení přináší oproti předchozím celou řadu novinek. Z auta pro znalce a vyznavače zábavného svezení se z ní stal opravdu univerzální a všestranně kvalitní zástupce střední třídy. Přitom ze svých vynikajících jízdních vlastností Trojka nic neztratila, jenom u běžných verzí nevtahuje řidiče tolik do hry, to si nechává až pro vrcholná provedení. Pro většinu běžných zájemců o BMW je tak nová Trojka F30 příjemnější a lépe ovladatelná. Určité změny naznačuje už zevnějšek auta, který působí elegantnějším a vyváženějším dojmem než předchozí generace. Ačkoli Trojka narostla do délky, vypadá lehčí a ve skutečnosti také o něco lehčí je – i to prospívá dynamice auta. Elegantní vnější design navíc mohou mít zákazníci v několika estetických provedeních, zákazníci si u nových modelů mohou volit verze Sport Line, Modern Line, Luxury Line nebo M. Ty pak určují vzhled některých detailů karoserie i interiéru. V šesté generaci BMW 3 v této řadě zbyla jen karosářská provedení sedan a combi, nově se objevuje také odvozený model 3 GT. Kupé a kabriolet dostanou novou, svou vlastní řadu, označovanou jako 4.
 
Interiér jako takový přináší mnohá vylepšení. Především konečně ani u trojkového BMW už neplatí poučky o stísněném prostoru především na zadních sedadlech. Místa je tu tentokrát ve všech směrech dostatek. Interiér pochopitelně přináší vysokou dávku komfortu, sedadla jsou velmi pohodlná, všude se rozprostírají kvalitní materiály a zpracování je opravdu perfektní. I jízdní komfort jako takový se dočkal vylepšení a schopností filtrovat nerovnosti se nově Trojka řadí na špičku svého segmentu. I jízdní vlastnosti jsou výborné, ovšem kdo hledá vyloženě sportovní svezení, musí sáhnout po výkonnějších verzích v kombinaci se sportovním podvozkem. Ten základní totiž potlačuje přirozenou přetáčivost, a auto dovede být v extrémech dokonce i nedotáčivé, což je u BMW hodně nezvyklé. Určitě však neplatí, že by BMW 3 F30 bylo nudné a pomalé, stále je to jedno z nejlepších aut třídy.
 
Trojka se může pochlubit velmi širokou paletou motorů, které jsou, světe, div se, všechny přeplňované. Základem je šestnáctistovka s výkonem 100 kW v modelu 316i – pro Trojku důstojný základ. Silnější provedení motoru má v modelu 320i výkon 125 kW v provedení EfficientDynamics. Běžná 320i bez úsporného paketu už má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr s výkonem 135 kW. Toto provedení lze jako první kombinovat i s pohonem všech kol. Následuje verze 328i, kde stále vládne dvoulitrový turbočtyřválec, vyladěný na 180 kW. Benzinový šestiválec si prozatím v Trojce vychutnáte jen v provedení 335i. Třílitrový přeplňovaný motor tu má výkon 225 kW. Nad ním stojí v ceníku ještě provedení ActiveHybrid 3 se stejným motorem kombinovaným s elektromotorem. Celkový výkon soustavy je pak 260 kW.
 
Vznětová provedení začínají tradičním dvoulitrem. Ten má ve verzi 316d výkon 85 kW, v silnější verzi 318d (ta už může mít pohon všech kol) pak přináší 105 kW. V 320d EfficientDynamics má motor 120 kW, v běžném provedení 320d pak 135 kW. Dvoulitr najdeme také v modelu 325d, tentokrát je vyladěný na 160 kW. Špičku pak představují vznětové šestiválce s objemem tři litry. Ve verzi 330d má motor 190 kW, verze 335d (dodávaná výhradně s pohonem všech kol xDrive) pak disponuje 230 kW. 

Výbava

U BMW přetrvává tradice jediného základního stupně výbavy a hodně širokého seznamu té příplatkové. Ani Trojka není výjimkou, ovšem je dobré konstatovat, že už v základu je výbava velmi dobrá. Připlácet ovšem je za co, takže si u ojetých vozů konkrétní provedení určitě zkontrolujte. O opravdu dobře vybavené kousky nebude nouze. 

Design

Trojkové BMW šesté generace je elegantním sedanem a combi střední třídy. Oproti předchozímu provedení působí Trojka vyráběná od roku 2012 vyváženějším a lehčím dojmem. Auto je větší než dříve, přitom hmotnost poklesla, takže optické zdání tentokrát neklame. Špičkové estetické kvality má interiér, ve kterém jsou perfektní materiály a dokonalé zpracování samozřejmostí. 

Spotřeba

BMW pro šestou generaci Trojky zcela opustilo atmosférické motory. Puristé sice mohou žehrat, v praxi však nové agregáty s turbodmychadly vykazují mnohdy až neuvěřitelně nízké hodnoty spotřeby paliva. Při klidné jízdě dovedou být úsporné dokonce i šestiválce, slabší čtyřválcové vznětové i benzinové motory patří v Trojce k nejúspornějším ve třídě. 

Jízdní vlastnosti

Přes větší změnu charakteru zůstaly jízdní vlastnosti BMW 3 na špičce třídy. Jen si jejich sportovního rázu užijí až řidiči silných modelů se sportovním podvozkem. Běžná auta jsou naladěna civilněji. I tak samozřejmě patří BMW 3 k nejstabilnějším a neobratnějším vozům svého segmentu a stále je radost jej řídit. 

Bezpečnost

U nového BMW nepřekvapí ani velký důraz na opravdu špičkovou úroveň ochrany posádky. Z crashtestů Euro NCAP si tak Trojka suverénně odvezla plný počet pěti hvězdiček, a to s velkým náskokem ve všech kritériích hodnocení. Trojka patří k nejbezpečnějším vozům své kategorie. 

Praktičnost

Titul nejpraktičtějšího auta BMW 3 nejspíš nezíská, ovšem generace F30 překvapuje i v tomto ohledu. V interiéru je konečně ve všech směrech dostatek místa a ani cestující na zadních sedadlech nemají důvody ke stížnostem. Zavazadlový prostor sedanu pojme vcelku slušných 480 litrů nákladu, combi pak uveze 495 litrů a nezvyklý liftback GT pojme hodně dobrých 520 litrů zavazadel. 

Komfort

Šestá generace BMW 3 se může pochlubit i velmi dobrým jízdním komfortem. Podvozek se podařilo odladit tak, že dobře filtruje nerovnosti a přitom zachovává agilitu a malé náklony v zatáčkách. Konkrétní úroveň komfortu ovšem také záleží na konkrétní verzi a provedení auta – vliv má podvozek (dodává se klasický, adaptivní, snížený sportovní), použité pneumatiky, motorizace a několik dalších věcí. V kabině se bude posádka cítit skvěle v pohodlných sedadlech, řidič a spolujezdec jsou pak příjemně obklopeni palubní deskou. 

Provozní náklady

Nízká spotřeba paliva téměř u všech motorů (při klidné jízdě) a kvalitní technika BMW 3 znamenají, že běžné provozní náklady nebudou vyšší než u neprémiových vozů střední třídy. Možná naopak. Jenže vyšší výdaje čekají zákazníky v případě servisních prací a samozřejmě nutnosti pořizování nových náhradních dílů. Pojistky na BMW jsou také finančně náročnější než třeba na Volkswageny. 

BMW 3

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.