OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Audi S4 (2003–2005)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Výtečné jízdní vlastnosti

Prémiová image

Vysoký výkon

Špičkový pohon všech kol

O vozidle

Silné modely S s pohonem všech kol mají u sériových Audi nejdelší tradici právě u modelů střední třídy. Model vyráběný v letech 2003–2005 vychází z druhé generace Audi A4 s interním označením B6 (typ 8E). Na trh se tato výkonná verze dostala zhruba v polovině modelového cyklu klasické A4, nejprve se objevila provedení sedan a combi Avant, následoval i dvoudveřový kabriolet S4. Toto provedení S4 bývá mezi fanoušky rychlých německých sedanů a combi často vyhledáváno. Po celou dobu svého aktivního modelového života totiž tvořilo vrchol nabídky modelu A4, na rozdíl od předchozí generace v tomto provedení nedošlo na ještě výkonnější typ RS4. Ten se objevil až s příchodem nástupce interně označovaného B7. Auto stálo na shodné platformě, avšak bylo výrazně přepracováno a je považováno za další generaci.

S4 vyráběné v letech 2003–2005 je tedy nejvýkonnějším Audi střední třídy z té doby. Špičkový výkon 253 kW tu poskytuje neskutečně charismatický osmiválec s objemem 4,2 litru. Ten představoval výraznou změnu oproti předchozí generaci, ve které byl zabudován šestiválec s objemem 2,7 litru a dvěma turbodmychadly. Mechanicky je tedy toto provedení trochu jednodušší a relativně velký atmosférický osmiválec se vyznačuje krásně plynulým zátahem. Maximální rychlost je tu již tradičně elektronicky omezena na 250 km/h, lze ovšem narazit na kusy s vymontovaným omezovačem rychlosti. Tou nejzáživnější disciplínou je ovšem zrychlení, akcelerace z nuly na stovku trvá pouhých 5,6 sekundy (combi 5,8 a kabriolet 5,9 s). Toto hodně rychlé Audi se prodává za atraktivní ceny, je ovšem nutné podotknout, že u takového sportovního vozu je dobré věnovat pozornost jeho technickému stavu. Časté využívání dynamiky se na něm mohlo podepsat.

Nejdynamičtější je S4 i z hlediska designu. Podvozek se dočkal výrazného snížení a samozřejmostí jsou tu dvě koncovky výfuku nebo výraznější lemy blatníků s velkými koly. Řada modelů S4 z této generace navíc prošla ještě dalšími úpravami pro zvýraznění vzhledu auta i jeho výkonu. Setkat se můžete s velmi dynamicky pojatými auty s výraznými barvami i mnohem skromnějšími provedeními, která se dovedou v provozu téměř ztratit. Tedy, nebýt zvuku, který osmiválec vydává, ten stojí i za jinak opravdu vysokou spotřebou motoru. Interiér auta je v základu totožný s běžnou A4 té doby, neoplývá prostorem, to ovšem bude v tomto případě vadit málokomu. Výbava i provedení vnitřku vozu jsou samozřejmě mnohem luxusnější než u standardních modelů.

Výbava

Audi S4 patří vzhledem ke svému zaměření k nejbohatěji vybaveným exemplářům své třídy a doby, o konkrétní výbavu se tu tedy nemusíte zajímat tolik jako u běžných prémiových německých sedanů.

Design

Audi S4 v provedení B6 je vlastně posledním Audi střední třídy bez obří masky chladiče. I přesto budí tento vůz respekt, vzhledem k různým detailům je z něj výkonový potenciál cítit. Ale umí to být opravdu nenápadný sedan s nečekanými dynamickými schopnostmi. Je to opravdu decentní sportovní náčiní, které si lze pořídit ve třech karosářských provedeních (sedan, combi, kabriolet).

Spotřeba

Spotřeba vysoce výkonného osmiválce pochopitelně není nízká, v běžném provozu se průměr pohybuje okolo 12 litrů, ale při sportovní jízdě nebo poskakování po městě šplhá ještě o dost výš. Za zvuk a celkově nesmírně dravý projev osmiválce to samozřejmě stojí, podobně charismatických motorů za dané peníze mnoho neseženete.

Jízdní vlastnosti

Vysoký výkon, pohon všech kol a vyspělý podvozek znamenají, že S4 v provedení B6 má opravdu povedené jízdní vlastnosti. Následující provedení S4 totiž trochu změkla, aby udělala prostor ještě silnějšímu RS4, tento model ovšem ústupky nedělá.

Bezpečnost

Pro Audi A4 platí z roku 2001 čtyřhvězdičkový výsledek z nárazových testů Euro NCAP a tento výsledek můžeme přenést i na S4 vyráběné v letech 2003–2005. Prémiový charakter vozu se pozitivně podepisuje na podstatně širší bezpečnostní výbavě, než bylo v dané době obvyklé. K bezpečnosti přispívají pozitivní měrou i jisté jízdní vlastnosti.

Praktičnost

Audi S4 z roku 2003 patří mezi auta, která zrovna neoplývají nabídkou vnitřního prostoru. Na druhou stranu, zákazníka Audi v tomto případě neomezovalo ve výběru karosářské varianty, krom klasického sedanu se 460 litry zavazadlového prostoru mohl zájemce zvolit i combi se 440 litry a možností zvětšení prostoru sklopením sedadel. Kabriolet je pochopitelně nejstylovější variantou, ale také tou nejméně praktickou.

Komfort

Jízdní komfort u Audi S4 není jeho hlavní disciplínou, na druhou stranu nepatří tento model k nekompromisním sportovním vozům, které by posádku měly vytřást doslova na každé sebemenší nerovnosti.

Provozní náklady

Lákavá pořizovací cena Audi S4 by měla být určitým malým varováním, že toto auto bude na provoz dost náročné. Už samotný osmiválec je poměrně žíznivý, jízdní styl původních majitelů navíc mohl zacloumat s životností řady komponent auta. A jejich ceny nebudou nízké.



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 58 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.