OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Audi Q7 (2005–2015)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Respekt budící design

Výborná variabilita interiéru

Praktičnost a vnitřní prostor

Špičkové zpracování

Kultivované motory

O vozidle

Audi Q7 je reakcí na luxusní SUV, jako jsou BMW X5 a Mercedes ML, jeho obří rozměry jej ovšem pasují i do role konkurenta pro klasický Range Rover, byť na něj Audi nemá terénními schopnostmi. Každopádně je Q7 jedním z největších zástupců své kategorie a na českých silnicích nepotkáme mnoho větších a mohutnějších vozů. Respekt budí Q7 nejen rozměry, ale samozřejmě i svým vzhledem. Obrovská, pro Audi tak typická maska chladiče tu doslova narostla do nových rozměrů, příď auta je opravdu masivní a vypadá agresivně. Odklízet pomalejší vozy z levého dálničního pruhu proto zvládne na jedničku. Zbytek vozu má umírněnější tvary, nicméně optická i reálná mohutnost je tu zachována. Velká délka (přes 5 metrů) dává autu tak trochu proporce přerostlého combi a částečně tak maskuje celkově vysokou stavbu. Audi Q7 ovšem není jen luxusní a respekt budící vůz, překvapivě je to také velmi praktický dopravní prostředek. Obří zavazadlový prostor má objem 775 litrů a díky masivním elektricky vyklápěným pátým dveřím je do něj skvělý přístup, byť nakládací hrana je pochopitelně vysoko. Pod podlahou se navíc skrývá třetí řada sedadel, která není pouze nouzová, byť vysocí cestující sem budou hůře nastupovat a nebudou tu mít dostatek místa. I za třetí řadou zbude slušných 330 litrů místa pro zavazadla. Naopak po sklopení i druhé řady (vznikne rovná ložná plocha) lze do Q7 naložit až 2035 litrů nákladu. Připomínat špičkový jízdní komfort a pro Audi typické precizní zpracování interiéru je možná trochu nošením dříví do lesa. Sluší se ovšem připomenout, že krom podvozku s klasickými ocelovými pružinami lze mít i příplatkové pneumatické pérování.

O pohon velkého SUV značky se čtyřmi kruhy ve znaku se starají výhradně silné motory minimálně se šesti válci. Vzhledem k vysoké pohotovostní hmotnosti přes 2 tuny je to v podstatě nutnost. Z počátku byly v nabídce benzinové motory 3.6 FSI (206 kW) a osmiválec 4.2 FSI (257 kW), turbodiesely zastupovaly agregáty 3.0 TDI (176 kW), osmiválcové 4.2 TDI (240 kW) a unikátní dvanáctiválec V12 TDI s výkonem 368 kW. Kromě třílitrového turbodieselu ovšem můžeme všechny ostatní motory pod kapotou Q7 prohlásit doslova za raritu, kultivovaný a vcelku dostatečně silný motor je drtivě převládající variantou. A to i přesto, že se v průběhu let nakonec paleta motorů trochu proměnila. Po faceliftu v roce 2009 se objevil základní třílitrový turbodiesel s výkonem 150 kW, silnější verze posílila na 180 kW. Dvojice zážehových motorů byla nahrazena přeplňovaným třílitrem TFSI, naladěným na 200 nebo 245 kW. Třílitrové TDI v silnějším provedení je však stále jasnou a preferovanou volbou. Všechny verze Q7 mají automatickou převodovku, do modernizace šestistupňovou, po ní osmistupňovou. Samozřejmostí je i pohon všech kol quattro.

Výbava

Podobně jako u ostatních německých soupeřů i u Q7 se připlácí za celou řadu prvků výbavy. Na druhou stranu u velkého a drahého SUV je přece jenom základní výbava vcelku bohatá. Navíc původní majitelé byli často ochotni vydat nemalé částky za různá vylepšení, takže Q7 bývá opravdu bohatě vybavena. Základní verze s látkovými sedadly, bez navigace a bez xenonů jsou na trhu spíše raritou, naopak většina vozů je naspecifikována opravdu vkusně. Častou volbou kupujících byl paket S-line, který vozu vyloženě sluší, oblíbenými prvkem výbavy je třeba prosklená panoramatická střecha.

Design

Audi Q7 patří k největším a nejmohutnějším vozům na našich silnicích. Jeho vzhled oprávněně budí respekt, a to i ve srovnání se soupeři, jakými jsou Mercedes ML nebo BMW X5. Mohutná karoserie se obešla bez designových výstřelků, a vzhledově proto příliš nestárne, ostatně facelift v roce 2009 přinesl jen drobné kosmetické změny. Tradičně povedený je i interiér vozu, stejně jako u všech ostatních Audi je zpracování i ergonomie na špičkové úrovni.

Spotřeba

Obří a těžké SUV může jen těžko jezdit s nízkou spotřebou paliva. U Audi Q7 je tak potřeba počítat s celkově vyššími výdaji na palivo. Ani u nejoblíbenějšího motoru 3.0 TDI se nelze v průměru jen tak lehce dostat pod 10 litrů nafty na 100 kilometrů, výkonnější motorizace (obzvláště ty benzinové) mají spotřebu opravdu vysokou. Na druhou stranu jakoukoli jinou verzi než 3.0 TDI budete na českém trhu shánět docela složitě.

Jízdní vlastnosti

Ačkoli je Audi Q7 velký a těžký vůz s vysokou stavbou, jízdní vlastnosti příjemně překvapí. Auto je především komfortní, ale ani série zatáček jej nerozhodí. Na svou mohutnost se Q7 chová překvapivě obratně. Ovládání auta navíc dovede vylepšit příplatkový vzduchový podvozek, který může měnit charakteristiku pružení dle potřeby.

Bezpečnost

Audi Q7 je jedním z nejmohutnějších vozů na našich silnicích, proto možná překvapí, že si auto z nárazových testů Euro NCAP v roce 2006 odvezlo pouze čtveřici hvězdiček z pěti možných. Důvodem byla částečná nestabilita svarů v přední části vozu u A sloupku. Audi na to reagovalo vylepšením výrobní technologie i výstupních kontrol, opakovaný nárazový test se ovšem nekonal. I tak ovšem můžeme Q7 považovat za jeden z nejbezpečnějších vozů vůbec, jeho mohutná stavba i špičková bezpečnostní technika představují při případných střetech velkou výhodu.

Praktičnost

Audi Q7 není jenom auto takříkajíc „na efekt“, patří i k vůbec nejpraktičtějším vozům svého segmentu a směle se v tomto ohledu může rovnat velkým rodinným MPV, proti kterým má podstatně lepší image. Vůz je sedmimístný s třetí řadou sedadel pod podlahou zavazadlového prostoru. Manipulace se sedadly je velmi jednoduchá a prostor pro zavazadla veliký. V sedmimístném uspořádání je tu stále slušných 330 litrů, v pětimístném 775 litrů, a po sklopení všech zadních sedadel dokonce 2035 litrů pro náklad. Zapomenout nesmíme ani na množství odkládacích míst.

Komfort

Soupeři ve třídě hýčkají posádku špičkovým komfortem a u Q7 tomu není jinak. Krom dostatku místa a opravdu luxusního provedení interiéru se mohou cestující spolehnout na velmi pohodlná sedadla a komfortně naladěný podvozek. Jeho schopnosti tlumit nerovnosti může ještě vylepšit příplatkové vzduchové odpružení.

Provozní náklady

Audi Q7 je nejen velký, ale také vcelku drahý vůz, jehož provoz rozhodně není levný. A to i přesto, že by jej neměly trápit výrazné potíže, patří ke spolehlivým autům. Jenže běžný servis je dražší, případné náhradní díly se mohou opravdu prodražit a ani spotřeba auta není nízká.

Audi Q7

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.