OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Audi Q5 (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Image značky, Variabilní vnitřní prostor, Luxusní a kvalitní interiér, Dobré jízdní vlastnosti

O vozidle

Audi Q5 je ingolstadtskou odpovědí na mnichovské BMW X3, tedy prémiové SUV střední velikosti. Vůz sází na tradiční hodnoty Audi z poslední doby. Snaží se tedy být v rámci své třídy sportovní, má mohutný a výrazný design s typickou velkou maskou chladiče a propracovaný a velmi komfortní interiér. Podobně jako u ostatních prémiových značek, i tady zákazníci musejí připlácet nemalé částky za různé komfortní prvky výbavy. Q5 patří mezi auta, která opravdu nejde příliš přehlédnout a budí respekt. Q5 možná působí opticky kompaktnější, než je, mohou za to hodně zakulacené tvary a vysoký ponton karoserie, ve skutečnosti je to však pořádný kus auta. Typický design Audi znamená, že je Q5 snáze zaměnitelné s ostatními SUV značky, tímto směrem se však vydává stále více a více výrobců.

Velkou předností Audi Q5 je provedení interiéru. Je špičkově zpracován a i v základních verzích postaven z kvalitních materiálů. Příkladná je také ergonomie, v příplatkových provedeních pak působí interiér vyloženě luxusním dojmem. Skvěle si jej užijí především cestující vpředu, kteří tu mají opravdu dostatek místa. Na zadních sedadlech je situace mírně horší a Q5 tu působí trochu stísněnějším dojmem než konkurenti, na druhou stranu stěžovat si cestující budou nejspíš jen na velký a výrazný středový tunel. Cestování v pěti tak není příliš pohodlné. Pochvalu si však zaslouží špičková sedadla – už v základních provedeních má Audi velmi pohodlné sedačky s dobrým bočním vedením, za příplatek se do Q5 dodávají i opravdu luxusní křesla s naprosto vynikající oporou. Překvapí i variabilita zadní řady sedadel. Lze ji posouvat a tím přizpůsobit velikost zavazadlového prostoru aktuálním potřebám, pochopitelně lze sedadla také sklopit, a to do roviny s podlahou kufru.

Z hlediska jízdních vlastností se Q5 snaží být nejsportovnějším SUV segmentu. Na nejnovější BMW X3 však přece jenom trochu ztrácí a agilní jízdní vlastnosti jsou tu navíc vykoupeny trochu horším pohodlím. Jeho konkrétní míra však závisí i na zvolených pneumatikách. Q5 sice vypadá nejlépe na co největších ráfcích s nízkoprofilovými pneumatikami, avšak z hlediska pohodlí jsou vhodnější menší kola s pneumatikami s větším profilem. V zatáčkách Q5 dobře drží stopu a vcelku málo se naklání.

Co se pohonných jednotek týče, setkáváme se tu se známými a oblíbenými agregáty. Z počátku byla nabídka vcelku jednoduchá – základem byl benzinový přeplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonem 155 kW, turbodiesely zastupovaly motory 2,0 TDI s výkonem 125 kW a 3,0 TDI se 176 kW. Postupně se nabídka rozšířila a po modernizaci v roce 2010 stávající motory posílily. Základem je tak 2,0 TDI se 105 kW, který je ovšem na docela těžké SUV trochu slabý i přesto, že pohání pouze přední kola. Silnější verze dvoulitrového TDI posílila na 130 kW a třílitr TDI je k dispozici ve verzích se 180 nebo 230 kW v nadvakrát přeplňované verzi SQ5. Benzinové agregáty zastupují motory 2,0 TFSI s výkonem 132 a 165 kW a třílitr TFSI s 200 kW.

Výbava

Podobně jako ostatní výrobci prémiových vozů si i Audi nechává připlácet výrazné částky za jinde poměrně běžné prvky výbavy. Je to dáno tím, že prakticky neexistují výbavové stupně, jen příplatkové prvky a balíčky. U jednotlivých vozů tak hodně záleží na tom, jak byl původní majitel ochoten připlácet a jaké byly jeho konkrétní preference. Proto je dobré výbavu vozů prověřit. Najít velmi dobře vybavená auta by nemělo být těžké.

Design

Audi Q5 je typickým moderním Audi. Mohutné linky, oblá zakončení vozu a vysoká a výrazná maska chladiče s charakteristickými světlomety po stranách jsou jasnými poznávacími znaky Q5. Auto působí velmi dynamicky a mohutně zároveň, na silnici budí Q5 kýžený respekt. Zvláštní ocenění si zaslouží také špičkově provedený interiér.

Spotřeba

Audi Q5 může mít pod kapotou většinou silné motory, výjimkou je snad jen základní  dvoulitrový turbodiesel u verze s pohonem pouze přední nápravy. Vzhledem k vysoké hmotnosti i stavbě auta a pohonu všech kol je však spotřeba ve všech jízdních režimech vyšší. Q5 má také vyšší spotřebu než odpovídající soupeři od BMW nebo Mercedesu.

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Q5 jsou vzhledem k velikosti vozu a jeho hmotnosti překvapivě agilní. Q5 má tužší podvozek a v zatáčkách se naklání méně, než by se všeobecně od tohoto SUV očekávalo. Chování auta v zatáčkách je dobře čitelné a na dálnici zase vůz výborně drží směr.

Bezpečnost

Velké a mohutné SUV si v crashtestech Euro NCAP připsalo očekávané skóre pěti hvězdiček. Stalo se tak v roce 2009 a jedinou slabinou vozu je ochrana chodců. Audi dává svému střednímu SUV také bohatou bezpečnostní výbavu a k bezpečí přispívají i dobré jízdní vlastnosti.

Praktičnost

Středně velké SUV značky Audi nemá potíže s nabídkou vnitřního prostoru, byť na zadních sedadlech se mohou cestující cítit trochu stísněněji než u soupeřů. Q5 to však vynahrazuje vpředu. Také zavazadlový prostor má velmi solidní objem – 540 litrů. A to jej lze ještě zvětšit posunutím zadní řady sedadel nebo jejich sklopením. 

Komfort

Luxusní a velmi komfortní interiér s velmi pohodlnými sedadly patří mezi velké přednosti Audi Q5. Ovšem samotný jízdní komfort za soupeři trochu zaostává, je to dáno tužším naladěním podvozku. Komfort se však dá zlepšit volbou menších kol a pneumatik s větším profilovým číslem.

Provozní náklady

Velké a moderní SUV si žádá také větší přísun financí než běžnější vozy. Vyšší je spotřeba paliva a samozřejmě větší výdaje putují i na další provozní záležitosti jako třeba pojištění. V případě potíží pak opravy auta vyjdou draho jak kvůli cenám náhradních dílů, tak samotných servisních úkonů.

Audi Q5



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací