OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Audi Q3 (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné jízdní vlastnosti, Kvalitní zpracování , Úsporné turbodiesely, Skvělý výhled z vozu

O vozidle

Od roku 2011 se Audi účastní boje o zákazníky ve třídě kompaktních prémiových SUV. Proti konkurenčnímu BMW X1 postavila ingolstadtská automobilka model Q3. Technika vycházející z VW Tiguan tu byla zabalena do trochu většího a svalnatějšího kabátu, který reflektuje právě prémiové zaměření auta. Q3 na první pohled jako by z oka vypadla většímu modelu Q5, jen v detailech se pouští do sportovnějšího pojetí, jak je na menší a agilnější SUV zdrávo. Uvnitř vozu panuje atmosféra pro vozy Audi typická – interiér se chlubí špičkovým zpracováním, vylepšenou orientací na řidiče a perfektní ergonomií. Pozice za volantem je pro SUV trochu netypická. Sedí se tu sice výše, ale ne tolik jako u jiných vozů této kategorie, navíc není pozice zdaleka tak vzpřímená. Sezení je tedy sportovnější a přitom pohodlnější zároveň. Nijak negativně tato méně vyzdvižená pozice za volantem neovlivňuje výhled z vozu. Ten je opravdu perfektní všemi směry – vpřed, do stran i vzad má řidič výborný výhled, a tudíž skvělý přehled o dění okolo vozu. Na sportovně laděné SUV je to nezvyklý obrázek. Co se místa v interiéru týče, toho tu není přebytek, avšak cestující si nejspíš stěžovat nebudou. Hýčkají je pohodlná sedadla, a pokud nebudete v Q3 vozit basketbalový tým, místa tu bude tak akorát. Trochu hůře je na tom zavazadlový prostor. Ten sice pojme slušných 460 litrů nákladu a má pravidelný tvar, šikmá plocha sedadel a dveří ovšem využití trochu znesnadňují, stejně jako nepraktická police, která prostor kryje namísto roletky nebo plata.

Co se jízdního projevu týče, Q3 je velmi příjemným překvapením. Poskytne jak dostatečně komfortní svezení, tak agilní projev. V zatáčkách se na SUV naklání Q3 překvapivě málo, ochotně drží stopu a snadno mění směr. Ne, není to žádný okreskový raubíř, avšak agilita se blíží nejednomu běžnému hatchbacku nižší střední třídy. Konkrétní pocity z jízdy budou ovšem trochu záležet i na zvolené verzi pohonu. Některá vznětová provedení modelu totiž mohou mít pouze pohon předních kol, pohon všech kol označovaný quattro (jde však o klasický Haldex) je k dispozici jen u dražších verzí. Čtyřkolka je samozřejmě jízdně jistější.

Co se motorizací týče, výběr je u běžných verzí Q3 v podstatě velmi jednoduchý. O pohon se tu starají výhradně přeplňované dvoulitrové agregáty. Benzinový 2,0 TFSI je k dispozici ve verzích s výkonem 125 a 155 kW, vždy je kombinován s pohonem všech kol. Slabší provedení může mít manuální šestistupňovou nebo automatickou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku, pro silnější model je dvouspojka standardem. Dvoulitrové TDI se dodává ve verzích se 103 a 130 kW, přičemž to slabší můžeme považovat stále za celkem důstojnou základní pohonnou jednotku, avšak dynamikou neoslní. U motorů TDI je vždy na výběr možnost kombinace manuální převodovky a pohonu předních kol, manuálu a pohonu všech kol, nebo automatu DSG výhradně s pohonem všech kol. Jediným modelem, který nepoužívá dvoulitrový čtyřválec, je sportovní provedení RS Q3. To má pod kapotou pětiválec 2,5 litru s výkonem 228 kW a pochopitelně pohon všech kol a dvouspojku S tronic. 

Výbava

I u Audi Q3 platí, že tu v podstatě existuje jen základní stupeň výbavy a za vše ostatní se připlácí. Základní výbava určitě není chudá, avšak seznam té příplatkové je velmi široký a zahrnuje i opravdové drobnosti a speciality, jako například diodové osvětlení interiéru, které vylepší atmosféru v noci. U ojetých modelů je tak dobré si konkrétní rozsah výbavy ověřit a přizpůsobit tomu svůj výběr. 

Design

Audi Q3 patří ke sportovněji pojatým kompaktním SUV, což dokazuje například výrazně se svažující linie zadního okna. I přesto však působí celek docela konzervativně a dal by se čekat ostřejší projev. Pro fanoušky současného designového směru Audi ovšem bude Q3 patřit k ideálům. Velkou pochvalu si pak zaslouží kvalitně a hodnotně provedený interiér. 

Spotřeba

Spotřeba Audi Q3 bude pochopitelně vyšší než u kompaktních hatchbacků a zároveň je oproti nim náchylnější na jízdní styl, přesto se však dovede držet ve vcelku příznivých mezích. Stoupá především ve městě, mimo se hodně umírní. Turbodiesely patří tradičně k úspornějším volbám, benzinový model ovšem vyšší spotřebu vynahrazuje podstatně zajímavější dynamikou.  

Jízdní vlastnosti

V zatáčkách se na SUV naklání Q3 překvapivě málo, ochotně drží stopu a snadno mění směr. Ne, není to žádný okreskový raubíř, avšak agilita se blíží nejednomu běžnému hatchbacku nižší střední třídy. Konkrétní pocity z jízdy budou ovšem trochu záležet i na zvolené verzi pohonu. Některá vznětová provedení modelu totiž mohou mít pouze pohon předních kol, pohon všech kol označovaný quattro (jde však o klasický Haldex) je k dispozici jen u dražších verzí. Čtyřkolka je samozřejmě jízdně jistější. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si Audi Q3 v roce 2011 připsalo poměrně suverénním způsobem plný počet pěti hvězdiček. Modernější metodika by ho sice o jednu hvězdu připravila, avšak to pouze kvůli přísnějším kritériím v oblasti ochrany chodců. Posádku ochrání Q3 velmi dobře, a to jak díky robustní konstrukci, tak bohaté bezpečnostní výbavě. 

Praktičnost

Zavazadlový prostor Audi Q3 pojme solidních 460 litrů nákladu a má pravidelný tvar, přesto si nezaslouží jenom chválu. Sklon dveří i opěradel totiž prostor výrazně směrem vzhůru zužují, namísto rolety nebo plata je tu také méně praktická police – tu je v případě nutnosti jejího vyjmutí třeba někam uložit. V interiéru je místa spíše průměrně, ale rodina s dětmi tu nebude mít problém. 

Komfort

Audi Q3 nabídne velmi vyváženou kombinaci jízdních vlastností a komfortu. Podvozek se podařilo vývojářům odladit opravdu velmi dobře a auto skvěle tlumí nerovnosti. Jen na sérii příčných nerovností trochu znervózní, což je dáno relativně kratším rozvorem. O výborný komfort se stará také dobré odhlučnění a celkově velmi pohodlné pojetí interiéru. 

Provozní náklady

Vyšší provozní náklady Audi Q3 nevyplývají pouze z toho, že jde o SUV s vyšší spotřebou. Vliv na ně má pochopitelně i značka, která znamená dražší náhradní díly, dražší běžný servis i vyšší sazby pojistek. Na druhou stranu by Q3 nemělo patřit k vozům, které rozpočet zruinují. 

Audi Q3



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací