OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Audi A6 Allroad Quattro (2006–2011)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Atraktivní vzhled, Propracovaný interiér, Skvělý pohon všech kol, Prostupnost lehkým terénem

O vozidle

Audi A6 Allroad Quattro vyráběné v letech 2006–2011 je druhou generací velkého combi Audi určeného i do lehkého terénu. Auto se na trh dostalo dva roky po představení třetí generace modelu vyšší střední třídy A6 (typ C6). Stejně jako první model, i toto provedení kompletně vychází z combi verze A6 a přidává k ní vzduchový podvozek s možností regulace světlé výšky. Zatímco první generace nesla označení Audi Allroad Quattro, druhá už se hlásí svým jménem k řadě A6 a plné označení zní A6 Allroad Quattro.

To naznačuje určitý posun v nabídce automobilky. V době, kdy totiž na trh přicházela první generace, byl allroad rivalem pro klasická SUV, která v nabídce značky z Ingolstadtu chyběla. V době příchodu druhého provedení ovšem už SUV v nabídce automobilky zakotvila, a allroad tak mírně změnil zaměření. Kdo touží po autě s vysokým sezením, dobrým rozhledem a lepší průchodností terénem, má možnost zvolit velká SUV Q5 nebo Q7. Kdo preferuje komfort klasického cestovního vozu, rád jezdí rychle po dálnici a nechce, aby jej auto nechalo v úzkých třeba na horách, a naopak aby zvládlo poslední kilometr k jeho rekreačnímu objektu po rozbité cestě, zvolí A6 Allroad Quattro. Důkazem změny zaměření auta je fakt, že vzduchové odpružení v druhé generaci dovede zvýšit světlou výšku podvozku na maximálně 185 mm, v předchozím provedení tato hodnota dosahovala maxima 208 mm. Naopak minimem je teď nízkých 60 mm, což přináší skvělou stabilitu při rychlé dálniční jízdě.

A6 Allroad Quattro je tedy především velmi pohodlný cestovní koráb se spoustou prostoru a univerzálním podvozkem. Po klasické A6 podědilo agilní jízdní vlastnosti, parádní komfort se tu ještě podařilo vylepšit. V komfortním režimu vzduchového podvozku nabízí A6 až francouzsky plavnou jízdu. I přes možnost zvýšit podvozek je téměř jasné, že auto s téměř pětimetrovou délkou nebude v terénu přeborníkem, a to hlavně kvůli nájezdovým i přejezdovým úhlům. S polní cestou si ovšem poradí výtečně.

Druhý Allroad také může sloužit jako originálnější provedení klasického combi. Přece jenom se totiž od většiny poměrně unifikovaných Audi liší svými doplňky – jsou tu mohutné plastové nárazníky i oplastování blatníků, prahy dveří mají výrazné chromované lišty. Nejde o nic, co by vzhled A6 měnilo nějak zásadně, ovšem změny jsou to vítané, Allroad získává na originalitě. V interiéru se pak změn prakticky nedočkáme. U tohoto provedení A6 už neplatí, že prémiová auta mívají relativně chudou základní výbavu se spoustou příplatků a Allroad Quattro je na tom ještě lépe – typicky byl vybaven o něco zajímavějšími prvky než standardní combi řady A6.

Oproti standardnímu provedení se u A6 Allroad Quattro trochu zúžila nabídka pohonných jednotek. Je to dáno především standardní kombinací s pohonem všech kol, počítá se také s vyšším zatížením auta. Základní pohonnou jednotkou je tu tedy šestiválec 2,7 TDI s výkonem 140 kW, oblíbenou motorizací je provedení 3,0 TDI s výkonem 176 kW. Větší třílitrový šestiválec patří i dnes k atraktivním motorům s velmi kultivovaným a klidným chodem. A6 Allroad Quattro bylo možné získat také se zážehovými motory, tato provedení jsou ovšem vzácnější. Nejprve byl jako základní motor k dispozici šestiválec 3,2 FSI (188 kW), později byl nahrazen přeplňovanou jednotkou 3,0 TFSI s výkonem 213 kW. Špičku nabídky pak tvoří osmiválec 4,2 FSI s výkonem 246 a později 257 kW.

Výbava

Třetí generace Audi A6 dostala přímo z továrny v základním provedení mnohem bohatší výbavu než dosavadní modely. Provedení Allroad Quattro navíc bývá vybaveno jen vyššími motorizacemi, které s sebou opět nesou i o něco lepší výbavu. Navíc u tohoto modelu zákazníci častěji připláceli i za další atraktivní prvky, takže je opravdu z čeho vybírat.

Design

Audi A6 Allroad Quattro je druhé provedení svého druhu, vychází z combi třetí generace A6. Oblý design má dostatek dynamiky a mohutná čelní maska budí respekt. Součástí image Audi jsou i diodové světlomety pro denní svícení, které dodávají vozu na sportovním vzhledu. Auto působí velmi vyváženým dojmem, oproti standardnímu combi A6 je navíc originálnější. Za to vděčí oplastování blatníků i výrazným prahům dveří s chromováním.

Spotřeba

Stejně jako u běžného provedení A6, i u Allroadu platí, že zákazníci volili především turbodiesely, u kterých lze počítat s přiměřenou spotřebou. Ta bude mírně vyšší než u standardního provedení A6 a třeba u třílitrového šestiválce je potřeba počítat přece jenom s vyššími hodnotami než u konkurentů. Benzinová provedení jsou tu ještě vzácnější než u klasické A6. I u nich se ovšem může spotřeba díky hliníkové konstrukci vozu docela krotit, na druhou stranu tu najdeme jen opravdu výkonné jednotky.

Jízdní vlastnosti

Od klasického Audi A6 přebírá provedení A6 Allroad Quattro kombinaci komfortního naladění a sportovnějších jízdních vlastností. Oba extrémy tu jsou ještě zvýrazněny právě vzduchovým odpružením, které dovolí měnit světlou výšku v rozsahu 60–185 mm. Na dálnici tak může Allroad sedět jako přibitý, na špatné cestě může v komfortním režimu krajinou plout. Podvozek je opět velmi jistý a nezáludný.

Bezpečnost

U vozů vyšší střední třídy je vysoká bezpečnost očekávána a Audi A6 Allroad Quattro tato očekávání nezklame. Velký vůz ochrání posádku při střetu velmi dobře, důkazem je i pětihvězdičkové hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. A6 třetí generace navíc může být vybaveno celou řadou špičkových bezpečnostních systémů, například včetně adaptivního tempomatu.

Praktičnost

Audi A6 Allroad Quattro nabízí ve všech směrech pro posádku dostatek místa, na druhou stranu se tu cestující necítí utopeni. Interiér Audi působí vcelku útulným dojmem. Dostatek místa poskytne i zavazadlový prostor, který v provedení Allroad kopíruje objem u klasického combi. Naložit sem lze solidních 565 litrů nákladu, po sklopení sedadel pak 1660 litrů.

Komfort

Velký, prostorný a dobře vybavený interiér patří k přednostem Audi A6, a tudíž i provedení Allroad Quattro. Posádka má dostatek místa. Největším trumfem Allroadu je ovšem standardní instalace vzduchového odpružení, které dovede měnit charakteristiku z tužší sportovní až k velmi komfortnímu provedení s plavnou jízdou.

Provozní náklady

Jakožto velký prémiový vůz je už samotné Audi A6 dražší ojetinou, u které je navíc potřeba počítat s vyššími náklady na servis. Ale ne proto, že by byla A6 nespolehlivá, chronické potíže se jí vcelku vyhýbají a u vozu většinou majitelé řeší jen běžné opotřebení. U Allroadu je ovšem vzhledem k povaze vozu potřeba věnovat větší pozornost stavu podvozkových skupin, které mohly být nadměrně namáhány.

Audi A6

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací