OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Alfa Romeo 147 (2000–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Příznivé ceny, Lákavý design, Dobré jízdní vlastnosti, Dynamické motory, Agilní jízdní chování

O vozidle

Alfa Romeo 147 je kompaktním hatchbackem, který okouzlil porotu ankety Evropské auto roku a získal v ní titul pro rok 2001. Porotu, ale i širokou veřejnost v případě 147 okouzlil především povedený design a jeho kombinace s opravdu parádními jízdními vlastnostmi. Obojím se může kompaktní Alfa, která se vyráběla ve tří- i pětidveřové verzi, pyšnit dodnes. Design změnil koncem roku 2004 výraznější facelift, který přinesl především novou masku chladiče. I pro tuto verzi platí, že je esteticky povedená. Dynamicky působí i interiér, ve kterém ovšem nenajdeme z dnešního hlediska kdovíjak zajímavé materiály a ani zpracování nepatří k nejlepším. Nabídka místa je tu celkem solidní, ovšem menší je kapacita zavazadlového prostoru, což potvrzuje, že Alfy Romeo nejsou zrovna ideálními rodinnými vozy. 
 
To jízdní vlastnosti a řízení auta patří k velkým přednostem. Podvozek je tužší, agilně naladěný a chování v zatáčkách je opravdu zábavné. Limity leží daleko, 147 dobře drží stopu a je i na limitu velmi dobře ovladatelná. Řízení je přímé a přesné, na Alfu překvapivě dobře funguje i řazení, které ovšem může být už dost opotřebované. Jízdní komfort je opět na druhé koleji, avšak 147 na tom vyloženě špatně není.
 
Pozornost stojí za to věnovat výběru vhodné motorizace. Alfa Romeo 147 je jedním z mála kompaktních automobilů, u kterých je i mezi ojetými vozy možná lepší volbou turbodiesel. Agregáty 1,9 JTD, které tu tvořily pilíř nabídky, totiž prokazují dlouhodobě vcelku dobrou odolnost a rozhodně nejsou tak citlivé na zacházení jako benzinové motory v tomto modelu. Diesely byly k dispozici v celé řadě výkonových verzí, podle toho, jak byla Alfa 147 modernizována. Nejprve byly k dostání verze 85 a 103 kW, pak v roce 2003 výkon klesl na 74 a 93 kW, aby se o rok později objevily verze s 85 a 100 kW a  v roce 2005 pak s 88 a 110 kW. Špičkou se v roce 2008 stalo provedení s výkonem 125 kW.
 

To nabídka benzinových agregátů byla vcelku stabilní. Šestnáctistovka byla k dispozici s výkonem 77 nebo 88 kW, dvoulitr přináší 110 kW. Špičkou je provedení GTA se šestiválcem o objemu 3,2 litru a výkonu 184 kW. Všechny motory mají dvojici svíček na válec a jsou celkově náchylnější na konkrétní zacházení. Vytáčení za studena, nedostatečná kontrola stavu oleje a další nešvary se umějí výrazně projevit na výsledném stavu motoru.

Výbava

Ve své době měla Alfa Romeo 147 vcelku slušnou základní výbavu, která byla ještě vylepšena po faceliftu. Pokud je vaším cílem maximální výbava, hledejte spíše právě vozy po modernizaci. Klimatizace, šest airbagů a další příjemné prvky ovšem byly základem od počátku. 

Design

Vzhled Alfy Romeo 147 je jedním z největších kladů auta. I dnes působí 147 dynamickým a svěžím dojmem zároveň a její design dovede nadále oslovit široké publikum. Povedený je po vzhledové stránce i interiér, ovšem kvalita materiálů a zpracování už dnes nenadchne. 

Spotřeba

Se vznětovými motory je relativně lehká Alfa Romeo 147 i příjemně úsporná, v některých verzích se dovede měřit s těmi nejlepšími soudobými auty. Benzinové motory ovšem tak úsporné nejsou, navíc mají i vyšší spotřebu oleje. 

Jízdní vlastnosti

Na dnešní poměry je Alfa Romeo 147 vcelku lehký, a tudíž příjemně obratný a skvěle ovladatelný kompaktní hatchback. Jízdní vlastnosti jsou opravdu velmi dobré, podobnou lehkost dnes budeme hledat hůře.  

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si v roce 2001 vysloužila Alfa Romeo 147 jen tři hvězdičky z pěti možných. To jasně dokazuje starší konstrukci auta i tehdejší důraz spíš na lehkost než na masivní konstrukci schopnou pohlcovat energii nárazu. Bezpečnostní výbava je přitom vcelku solidní, čítá šest airbagů. 

Praktičnost

Vnitřní prostor 147 je vcelku dobrý, byť na zadních sedadlech nebudou dlouháni spokojeni. Horší je ovšem situace v zavazadlovém prostoru, kam se vejde jen 280 litrů nákladu, což je hodnota hodně podprůměrná. I některé minivozy jsou v tomto ohledu lepší. 

Komfort

Jízdní komfort není silnou stránkou snad žádné Alfy Romeo a ani u 147 tomu není jinak. Tužší podvozek i celkový věk auta znamenají, že se můžete připravit na výrazné rázy od nerovností a také různou míru rezonování částí interiéru. Pohodlná jsou však sedadla. 

Provozní náklady

Se vznětovým motorem v dobrém stavu bude Alfa Romeo 147 provozně vcelku nenáročným autem s příznivou spotřebou paliva. Jen je nutné počítat s jejími vrtochy a celkově podprůměrnou spolehlivostí. Poruchy více hrozí u benzinových motorů, které jsou citlivé na zacházení a mohou být původním majitelem dost poničeny. 

Alfa Romeo 147



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací