Lidé chtějí využít čtyřdenní Velikonoce k první letošní „automobilové“ dovolené
Praha 23. března - Od dlouhého velikonočního víkendu pochopitelně očekávají vyšší tržby mnozí poskytovatelé služeb a obchodníci, zvýšená poptávka se však projevuje i v oblastech, kde by ji málokdo očekával. Mohlo by se například zdát, že na prodeji automobilů se nový státní svátek nijak zvlášť neprojeví, ale pravý opak je pravdou - alespoň v případě ojetých vozidel. Podle údajů společnosti AAA AUTO hodlá své plány na čtyřdenní víkend pomocí nově pořízeného vozu z druhé ruky uskutečnit o 20 % více zákazníků než v loňském roce.
„Na naší zákaznické lince zaznamenáváme již od minulého týdne zvýšený zájem zákazníků o pořízení si nového vozu s datem převzetí před Velikonocemi. Ačkoli čtyřdenní víkend tu byl v minulosti již několikrát, například v souvislosti s červencovými státními svátky, skutečně markantní zvýšení poptávky v souvislosti se státními svátky evidujeme poprvé. Svědčí to o tom, že nově přidaný státní den volna na Velký pátek udělá z Velikonoc svátky, které budou mít dopad i na změnu spotřebitelského chování,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Podle telefonického průzkumu Kontaktního centra AAA AUTO, které obsluhuje 200 operátorů, řada lidí bere letošní dlouhé Velikonoce, které se staly nejdelším vždy jistým volnem bez přerušení, jako první letošní příležitost k dovolené, přesahující dokonce i běžný prodloužený víkend. „Týká se to zejména zákazníků, kteří ještě nemají děti, nebo již nemají potomky školou povinné, a proto s nimi nebyli na jarních prázdninách. Vzhledem k tomu, že jsou letos velikonoce navíc i hodně brzy, je to zároveň možná poslední letošní příležitost strávit čtyři dny v kuse na lyžích, aniž by to stálo jediný den dovolené. Při nízkých cenách benzínu a nafty je logickou volbou cesta za sněhem vlastním automobilem,“ vysvětlila Topolová.
Předzvěst jara je tradičně impulsem pro rozhýbání trhu s ojetými vozy. I loni společnosti AAA AUTO v březnu prodala o 5,7 % automobilů více než v únoru, zároveň dle pravidelně zpracovávané analýzy trhu ojetin AAA AUTO je letos po celé republice od začátku roku v nabídce téměř o pětinu více vozů než ve stejném období loni. „Letos proto ve spojení s atraktivním čtyřdenním pracovním volnem v předjaří počítáme s daleko výraznějším nárůstem. Již nyní za prvních 21 dnů března ve srovnání se stejným časovým obdobím loňského roku evidujeme výrazný nárůst prodeje o 19 %,“ komentovala aktuální vývoj poptávky Karolína Topolová.
Společnost AAA AUTO potvrdila zvýšený zájem hlavně o vozy SUV a 4x4, kdy prodala o 34,2 % více SUV a dokonce o 43,3 % více 4x4 vozů za prvních 21 dnů v březnu ve srovnání se stejným časovým obdobím loňského roku.
Žebříček TOP 5 nejprodávanějších vozů SUV a 4x4 v síti AAA AUTO:
Nejprodávanější vozy SUV |
|
Nejprodávanější vozy 4x4 |
1. Škoda Yeti
|
|
1. Škoda Octavia
|
2. Kia Sportage
|
|
2. Audi A6
|
3. Hyundai ix35
|
|
3. VW Passat
|
4. Nissan Qashqai
|
|
4. Suzuki SX4
|
5. Hyundai Santa Fe
|
|
5. Škoda Superb
|
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 24 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,75 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně přes 63 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Od roku 2012 prodává vozy také pod obnovenou značkou Mototechna, pod kterou soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V roce 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se podle studie agentury Ogilvy & Mather umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčku Czech TOP 100, loni se umístila i v žebříčku Českých 100 nejlepších. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. |