OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda City (2008–2011)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Velký zavazadlový prostor , Jízdní komfort , Kultivovaný a úsporný motor, Elegantní vzhled

O vozidle

V roce 2008 přišla na trh z globálního hlediska už pátá generace malého sedanu Honda City, pro zákazníky v tuzemsku to bylo teprve druhé setkání s tímto japonským vozem. City vydrželo v nabídce evropských poboček automobilky relativně krátce, zhruba do roku 2011, na jiných trzích se ovšem tento model nabízí nadále, i když už se očekává příchod nástupce. Oproti předchozí generaci se Honda City pátého provedení posunula hodně kupředu. Stále je to malý sedan, jehož technika je příbuzná modelu Jazz, ovšem auto působí svébytnějším dojmem. U Hondy si tentokrát dali záležet na designu a i přes opět vyšší stavbu auta se jim podařilo vykouzlit nečekaně elegantní a vyvážené tvary. Honda City tak dodnes patří mezi esteticky nejpovedenější malé sedany segmentu B. Povedený design se přitom promítá i do interiéru, takže je jasné, že Honda City se rozhodně ani v době svého aktivního prodeje nehodlala měřit s nejlevnějšími vozy segmentu – naopak, nabízela kvalitu za odpovídající cenu. Jenže právě na tento fakt City nejspíš „dojelo“, zákazníci v Evropě jsou u malých praktických vozů stále velmi citliví na cenu. Ojetá Honda City se ovšem dá sehnat za zajímavé částky a vzhledem ke kvalitám může být alternativou i vůči větším vozům.
 
Interiér je totiž krom kvalitního zpracování i hezky prostorný. Vnitřní šířka je větší než u malých vozů a na zadních sedadlech je místa pro kolena tolik jako v běžných modelech střední třídy. Jen nad hlavou vzadu trochu místa chybí, tady prostornost ustoupila svažující se střeše a vyšší cestující se tu mohou setkávat s čalouněním stropu. Naopak velkorysý zavazadlový prostor zůstal zachován, má nadále objem 500 litrů. Škoda jen, že City přišlo o praktickou vychytávku v podobě vzhůru výklopných sedáků, která u předchozí generace dovedla namísto zadních sedadel vytvořit nečekaně velký přepravní prostor třeba pro velké krabice. Naopak výborné je City z hlediska odkládacích prostor, pod zadní sedadla se nastěhovaly dvě přihrádky a po interiéru najdeme řadu dalších chytrých odkládacích míst.
 
City má opět jen jednu pohonnou jednotku. Znovu jde o čtyřválec 1,4 (díky objemu 1,34 litru je to spíše třináctistovka), tentokrát ovšem s konvenčnějším konstrukčním řešením s časováním ventilů i-VTEC a čtyřmi ventily na válec. S tímto motorem o výkonu 73 kW je City svižnější než předtím, přitom spotřeba paliva zůstává opět ve velmi příjemných mezích. A to je agregát stále spjat s jen pětistupňovou manuální převodovkou. 

Výbava

Pátá generace Hondy City se ještě více zaměřila na komfort, jehož součástí je i dobrá výbava. V té základní tak najdeme například manuální klimatizaci, centrální zamykání, palubní počítač i řadu dalších příjemných prvků, v nejvyšší výbavě lze mít dokonce i tempomat, což je ve třídě malých vozů vcelku neobvyklý prvek. 

Design

Pátá generace Hondy City patří bez pochyby k designově nejpovedenějším malým sedanům. Auto je i přes vyšší stavbu karoserie velmi vyvážené a elegantní. City působí dynamicky a přitom zároveň dospělejším dojmem, jako by patřilo do vyšší kategorie. Velmi povedený je také interiér auta s kvalitnějšími materiály a výborným zpracováním. 

Spotřeba

Honda City spoléhá na jedinou pohonnou jednotku – čtrnáctistovku i-VTEC s výkonem 73 kW. Motor dovede být při klidném jízdním stylu překvapivě úsporný, na dálnici a při větších nárocích na dynamiku přece jenom spotřeba i kvůli jen pětistupňové převodovce trochu stoupá. 

Jízdní vlastnosti

I nadále platí, že Honda City je naladěna především komfortně, ovšem jízdní vlastnosti také nejsou špatné. Náklony v zatáčkách jsou výraznější, ale stabilita auta tím nijak výrazně netrpí a podvozek dovolí i opravdu dynamickou jízdu. Jen řízení je opět zbytečně přeposilované, byť získalo na přesnosti. 

Bezpečnost

Honda City páté generace se nárazových testů Euro NCAP nezúčastnila, opět tak musíme úroveň ochrany posádky odhadovat podle výkonu menšího modelu Jazz, který je sedanu technicky příbuzný. Bezpečnost tedy bude vcelku solidní, byť standardem jsou dva airbagy, ve vyšších výbavách se ovšem objevují i ty hlavové. 

Praktičnost

Interiér je krom kvalitního zpracování i hezky prostorný. Vnitřní šířka je větší než u malých vozů a na zadních sedadlech je místa pro kolena tolik jako v běžných modelech střední třídy. Jen nad hlavou vzadu trochu místa chybí, tady prostornost ustoupila svažující se střeše a vyšší cestující se tu mohou setkávat s čalouněním stropu. Naopak velkorysý zavazadlový prostor zůstal zachován, má nadále objem 500 litrů. Interiér nabízí spoustu odkládacích prostor, pod zadní sedadla se nastěhovaly dvě přihrádky a po interiéru najdeme řadu dalších chytrých odkládacích míst. 

Komfort

Honda City se vyznačuje i velmi dobrým jízdním komfortem, který jí dodává měkce odpružený podvozek. Ten má sice krátký rozvor, ale delší záď pomáhá k příjemnému, plavnému projevu auta. Posádka také ocení pohodlná sedadla a celkově na danou třídu nadstandardní prostor. 

Provozní náklady

Honda City je dostupný sedan s relativně příznivými provozními náklady. Konkurenční modely ovšem často používají ještě jednodušší techniku se snazším servisem, navíc servisní práce u Hondy jsou přece jen trochu dražší. 



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací